توجه ویژه به جامعه کارگری یکی از انتظارات این قشر از دولت چهاردهم است

دبیر کل خانه کارگر توجه ویژه به جامعه کارگری را یکی از انتظارات این قشر از دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: در دولت جدید معضلات کارگران دیده و برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تأمین امنیت شغلی جز مسائل مهم جامعه کارگری است و حقوق و مزایای کارگر متناسب با شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود. همچنین معیشت یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری است و باید به تأمین مسکن کارگران و ساماندهی قراردادهای کار توجهی بیشتری کرد.

در همین راستا علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر آینده خیلی روشن و قابل قبولی برای جامعه کارگری کشور در پیش رو نداریم چون مهم‌ترین موضوع برای این جامعه اعمال سبد هزینه است که با در نظر گرفتن معوقات آن رقمی قابل ملاحظه به دست می‌آید و باید دستمزدها حتی با در نظر گرفتن سبد دو برابر شود تا بتوانیم بگوییم که در حداقل قرار داریم که اندازه‌گیری این سبد هزینه تا آذر سال جاری به طول می‌انجامد.

وی توجه ویژه به جامعه کارگری را یکی از انتظارات این قشر از دولت چهاردهم عنوان کرد و افزود: در دولت جدید معضلات کارگران دیده و برطرف شود. وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی که متولی جامعه کارگران است مسئولیت همه صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های شانزده‌ گانه را نیز برعهده دارد، همچنین حوزه تعاون بسیار در این بخش مهم است که حداقل هفت درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده‌اند که بر اساس پیش‌بینی‌ها این رقم به باید ۳۰ درصد می‌رسید، اما سال‌هاست اتفاق خاصی در این بخش نیفتاده است و باید تلاش و همکاری بیشتری صورت پذیرد.

با توجه به نشست مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب با جامعه کارگری که درخواست کرده بود تا این جامعه پیشنهاد خود برای گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح کنند، خطاب به آن‌ها گفت: شما پیشنهادات خود را بدهید، ما بر اساس آن شاخص‌ها تلاش خواهیم کرد تا فردی که هم از طبقه کارگر باشد و هم عالم، آگاه و توانمند باشد را انتخاب کنیم.

دبیر کل خانه کارگر در پاسخ به اینکه نمایندگان حوزه کار، وی را به‌عنوان گزینه اصلح برای وزارتخانه کار معرفی کرده‌اند، توضیح داد: همیشه در این ایام پیشنهادات متعددی مطرح می‌شود که بنده در این مورد سکوت کردم، به‌طور شخصی معتقد هستم وزرای پیشنهادی مطلوب‌تری برای وزارتخانه کار وجود دارند و دولت‌ها برای انتخاب وزرای پیشنهادی نباید تحت فشار قرار گیرند، ما معتقدیم مسائل مربوط به کارگران مهم‌ترین موضوع برای بررسی در وزارتخانه جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با توجه به صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب، بهترین گزینه شخصی از بین مجمع کارگری است.

محجوب در پایان درباره آینده دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: در مورد دولت‌ها باید در عمل قضاوت کنیم، زیرا مسئولان می‌توانند وعده دهند، اما به آن عمل نکنند که درباره وضعیت دولت چهاردهم هم به همین صورت است و باید ببینیم در مسیر پیش‌رو چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سالهاست مطالبات جامعه کارگری بر زمین مانده و مشکلات ناشی از قانون کار، قراردادهای موقت، حقوق و دستمزد، بیمه درمانی به‌عنوان یک دغدغه مطرح بوده که امیدواریم در دولت چهاردهم با انتخاب وزیری کارآمد و دل‌سوز شاهد حل این چالش‌ها باشیم.

مصاحبه از نرگس کاظمی ونهری

کد خبر 777355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.