۳ هزار نفر مرز باشماق مریوان را برای سفر اربعین انتخاب کرده‌اند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تاکنون سه هزار نفر مرز باشماق مریوان را به عنوان مسیر سفر اربعین حسینی انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی بعدازظهر امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ در جلسه ستاد اربعین استانی که با حضور مقامات استانی و شهرستانی به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی ارائه خدمات ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف به زائران در سال جاری در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان مریوان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده ۷۰۰ هزار نفر زائر اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان سه هزار نفر مرز باشماق را به عنوان مسیر سفر انتخاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود چهار درصد کل آمار ثبت‌نامی‌ها به کردستان اختصاص دارد که پایین است، افزود: مرز باشماق مریوان با وجود آب‌وهوای مناسب، به صورت مطلوب به زائران معرفی نشده که ضروری است دستگاه‌های استان در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه راهبرد ما تکریم زائران و سفری با حداکثر امنیت و آرامش است، تصریح کرد: طی دو سال گذشته بالغ بر ۶۰۶ میلیارد تومان اعتبار اربعین فقط از طریق وزارت کشور در اختیار دستگاه‌های استان قرار گرفته، بنابراین ضروری است که مشکلات در مرز باشماق احصا و رفع شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: تردد زائران در شهرستان مریوان باید چهره‌ای فرهنگی از این شهر را نشان دهد، بنابراین باید همه برای انجام هر چه‌بهتر امور کمک و پشتیبانی کنیم، اما اصل کار را باید مردم انجام دهند.

وی برکات معنوی این ایام را با برکات مادی غیرقابل قیاس دانست و گفت: سال گذشته مجموع آمار گردشگری در محدوده شهرستان مریوان ۱۵۰ هزار نفر که بعد از اربعین به بیش از یک میلیون رسید و این جز با تردد زائران میسر نمی‌شد.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه خدمت به زائران را از مصادیق تقوا و عبادت است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۳ میلیون زائر به کربلا عازم شدند و این امر فرصتی مغتنم است که باید در امر معنوی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

کد خبر 777318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.