بهسازی و تعریض ۱۲ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین حسینی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۲ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین در حال به‌سازی و تعریض بوده که با اتمام ۸ کیلومتر از احداث بزرگراه حیدرآباد-نقده-پیرانشهر ۴ کیلومتر مابقی در قالب ۲ مسیر دو کیلومتری از این محور در آستانه اربعین زیر ترافیک می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان، رسول عطایی در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های اربعین که با حضور مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) از استان تمام توان و امکانات حوزه راه و شهرسازی برای این امر بسیج شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۱۲ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز تمرچین در حال به‌سازی و تعریض بوده که با اتمام ۸ کیلومتر از احداث بزرگراه حیدرآباد-نقده-پیرانشهر ۴ کیلومتر مابقی در قالب ۲ مسیر دو کیلومتری از این محور در آستانه اربعین حسینی آسفالت و زیربار ترافیک می‌رود.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با تلاش همکاران شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل استان ۲۱ کیلومتر از پروژه کنار گذر بوکان به اتمام رسیده و ۲ کیلومتر دیگر از این پروژه تا اربعین به اتمام می‌رسد، گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز ۱۰ کیلومتر دیگر از محور میاندوآب-میانه نیز تا آغاز سفر زائران اربعین زیر بار ترافیک می‌رود.

عطایی ادامه داد: با فعالیت و کار جهادی همکاران اداره کل راهداری استان لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای تمرچین-پیرانشهر-نقده، میاندوآب-ملکان به طول ۲۵ کیلومتر، اجرای روشنایی طولی محورهای پیرانشهر-تمرچین و بازسازی روشنایی محورهای گردنه قوشچی و ارومیه _مهاباد جمعاً به طول ۴۰ کیلومتر و اجرای عملیات خط‌کشی به طول یک هزار کیلومتر و سایر عملیات جداسازی و نصب تابلوهای کامپوزیتی در کلیه محورهای منتهی به مرز تمرچین انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهر سازی استان عنوان کرد: برنامه‌ریزی لازم به منظور افزایش تعداد قطارهای مسافربری جهت تردد زائران و امکانات ویژه در ایستگاه‌های راه‌آهن استان به خصوص ایستگاه راه‌آهن نقده جهت اسکان احتمالی زائران اربعین در حال انجام است.

کد خبر 777314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.