معاون راهبردی رئیس‌جمهور چه وظایفی دارد؟

رئیس‌جمهور در حکمی محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی خود منصوب کرد که رصد تحولات کلان داخلی و بین‌المللی و میزان توفیق در دستیابی به اهداف قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری و انعکاس آن به رئیس جمهور به عنوان شرح وظایف آن ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود پزشکیان، امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ در حکمی محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به عنوان معاون راهبردی رئیس جمهور منصوب کرد.

در حکم مسعود پزشکیان خطاب به محمدجواد ظریف آمد است: «به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی و تجارب ارزشمند مدیریتی سوابق دانشگاهی و اجرایی به موجب این حکم جناب عالی را به سمت معاون راهبردی رئیس جمهور منصوب می‌نمایم.

انتظار می‌رود با بهره‌گیری از تجربه‌های انباشته مدیران ارشد کشور در دهه‌های گذشته و توانمندی‌های گسترده علمی تخصصی و کاربردی نخبگان اندیشکده ها و نهادهای جامعه مدنی تحولات کلان داخلی و بین‌المللی و میزان توفیق در دستیابی به اهداف قانون اساسی سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری مدظله‌العالی» را رصد نموده، مستقیماً به اینجانب منعکس نمائید در انجام این وظیفه توجه به تعهدات انتخاباتی و ظرفیت‌های نظارتی مردمی ضروری است.

به منظور جلوگیری از اضافه کردن ساختار و تشکیلات جدید و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود شایسته است مسئولیت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را بر عهده گرفته و وظایف و کارویژه های این مرکز را به تشکیلات مناسب برای معاونت راهبردی ریاست جمهوری تبدیل کنید. بدیهی است به منظور اجرای وظایف این معاونت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.»

معاون راهبردی رئیس‌جمهور چه وظایفی دارد؟

پیش‌تر پزشکیان، ظریف را به عنوان رئیس شورای راهبری کابینه دولت چهاردهم منصوب کرده بود که این مسئولیت وی پس از تمام شدن کار شورای راهبری به اتمام رسید.

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری یکی از سازمان‌های زیرمجموعهٔ نهاد ریاست‌جمهوری ایران است که اتاق فکر دولت بوده و مسئول انجام مطالعات، بررسی‌ها و پژوهش‌های راهبردی و بین دستگاهی در دولت است و ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای مرتبط با راهبردهای ملی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی، با رعایت سیاست‌های کلی نظام است.

از تاریخ ۳۰ مهر ۱۴۰۲ مصطفی زمانیان به واسطه حکم شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور وقت به عنوان رئیس این مرکز انتخاب شده بود.

کد خبر 777288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودمم IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
    1 0
    الان بخندم یا گریه کنم؟!
  • سعادت IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    3 0
    مثل معروفیست که میگویند سال نیکو از بهارش پیداست . به نظر می‌رسد که باید به آقای پزشکیان از بابت انتخاب افرادی چون عارف و ظریف و ...که رجال ورشکسته سیاسی دهه اخیر می‌باشند، تبریک و تهنیت لازم است . خداوند عاقبت بخیر بنماید انشاالله.
  • مهدی IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    1 0
    این نیز بگذرد
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    4 2
    الفاتحه
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    ای وای از این انتخاب
  • st IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    خود کرده را تدبیر نیست . فکر کردید ظریف که این همه تبلیغ میکرد برای پزشکیان برای چه بود بالاخره همه رو از کابینه دولت اقای خاتمی یا کابینه روحانی انتخاب میکنه