گذر اصلی بازار اراک برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت با راهبند اتوماتیک مسدود می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از جلوگیری تردد خودرو و موتورسیکلت در بازار تاریخی اراک خبر داد و گفت: سه گذر اصلی بازار اراک، با راهبند اتوماتیک مسدود خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمود مرادی در اولین جلسه شورای راهبردی بازار تاریخی با اشاره به اینکه این جلسه با شش دستور کار برگزار شد، اظهار کرد: ممانعت از تردد موتورسیکلت و همچنین مسدود شدن ورودی راسته و گذرها برای جلوگیری از تردد خودرو در بازار ضروری است.

وی افزود: جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها با همکاری پلیس انتظامی و راهور در دستور کار قرار گرفته و در مراحل بعدی با اجرای طرح هوشمندسازی نصب دوربین در بازار، پیگیری می‌شود.

علیرضا محمودی شهردار اراک هم در این جلسه اظهار کرد: ضمن حفظ کالبد و پیشینه تاریخی بازار، باید از روش‌های مدرنیته و هوشمند در بحث نگهداری و مدیریت این مجموعه بهره برد و در این میان می‌توان از تجربه سایر شهرهای کشور در مدیریت بازارهای تاریخی، استفاده شود.

وی افزود: در خصوص ضرورت ممانعت از تردد موتورسیکلت و همچنین مسدود شدن ورودی راسته و گذرها برای جلوگیری از تردد خودرو در بازار، سه گذر اصلی با استفاده از راه بند اتوماتیک و گذرهای فرعی با موانع فیزیکی مسدود خواهد شد و جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها جلوگیری با همکاری پلیس انتظامی و راهور در دستور کار قرار گرفت و در مراحل بعدی با اجرای طرح هوشمند سازی نصب دوربین در بازار، این مهم پیگیری خواهد شد.

شهردار اراک در خصوص تکمیل پلاک‌کوبی راسته و گذرهای بازار گفت: ۵۲۰ پلاک از ۲۰۰۰ پلاک درخواست شده نصب شده‌اند و ادامه عملیات پلاک‌کوبی به زودی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

محمودی در خصوص تخصیص اعتبار و اقدامات عمرانی انجام شده توسط اعضای شورای راهبردی در بازار، گفت: شهرداری اراک در بودجه سال جاری، ۳۰ میلیارد تومان به بازار اختصاص داده و در حال حاضر در توافق با مالکین، عملیات رفع خطر و مرمت سراها از جمله سرای حاج باشی، آقایی و بخشی از سرای نوذری در حال انجام است، همچنین طرح سر درب جدید ورودی بازار نیز در دستور کار اجرا قرار دارد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درباره موضوعاتی از قبیل: تجهیز و آماده شدن محوطه سراها و تیمچه‌های بازار تاریخی به منظور فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری منطقه بافت تاریخی شهرداری به عنوان فضا و معبر عمومی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین موضوعاتی شامل: ضرورت ممانعت از تردد موتورسیکلت و همچنین مسدود شدن ورودی راسته و گذرها با هدف جلوگیری از تردد خودرو در بازار، ضرورت تشکیل پرونده‌های صنفی برای تمامی کسبه بازار، تکمیل پلاک‌کوبی راسته و سراهای بازار، ارائه گزارش تخصیص اعتبار و اقدامات عمرانی انجام شده توسط اعضای شورای راهبردی در بازار، الحاق بافت تاریخی به محدوده بازآفرینی شهری از جمله مصوبات این جلسه است.

کد خبر 777241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.