از آب و هوای خراسان رضوی و مشهد در روزهای پایانی هفته چه خبر؟

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در روزهای پایانی هفته پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از اداره کل هواشناسی استان، آذر رضایی‌پور، امروز_ پنجشنبه یازدهم مرداد_ اظهار کرد: آسمان شمال و شمال‌غرب استان از عصر امروز ابری می‌شود و با افزایش رطوبت هوا شاهد وقوع بارش‌های پراکنده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: ابرناکی آسمان به دلیل شدت گرفتن وزش باد در نواحی غربی خراسان‌رضوی است و فعالیت جریانات کم فشار را در پی دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: ابرناکی نیمه شمالی خراسان‌رضوی وقوع بارش‌های پراکنده در این مناطق را موجب خواهد شد، بروز روان آب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: وزش باد توأم با گرد و خاک نیز از دیگر پدیده‌های استان است که از عصر امروز نوار شرقی خراسان رضوی را فرا خواهد گرفت.

رضایی‌پور خاطر نشان کرد: در شبانه‌روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس و بردسکن با ۳۹ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق خراسان رضوی بوده‌اند و مشهد نیز نوسانات دمایی ۲۴ تا ۳۶ درجه را به ثبت رساند.

وی با بیان اینکه هوای گرم تا اوایل هفته آینده در خراسان‌رضوی ماندگار خواهد بود، عنوان کرد: دمای کنونی مشهد ۳۱ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلان‌شهر امروز بین ۲۴ تا ۳۷ درجه در نوسان خواهد بود.

کد خبر 777188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.