رویدادی با رنگ و بوی محرم برای عکاسان کرمانی+ جزئیات

سومین سوگواره استانی هنر عاشورایی بیرق به میانه راه رسیده است و عکاسان کرمانی برای شرکت در این رویداد فقط تا شانزدهم شهریور سال‌جاری فرصت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، استان کرمان به عنوان یکی از مراکز مذهبی ایران همواره پایه‌گذار رویدادها و رخدادهای متنوع مذهبی بوده است و رویدادهای هنری در پایتخت مقاومت جهان اسلام بهانه‌ای شده است تا هنرمندان فاخر این دیار هرازگاهی فراخوانده شوند و به هنرآزمایی مشغول شوند.

سومین سوگواره استانی هنر عاشورایی بیرق که هم‌زمان با محرم و صفر ۱۴۴۶ در شهرستان زرند کلید خورده است، یکی از مهمترین رویدادهای هنری کرمان است که ویژه تمام عکاسان استان و به منظور پاسداشت فرهنگ عاشورایی و ترویج آئین‌های سنتی برگزار می‌شود.

هدایت سلطانی زرندی دبیر این سوگواره، امروز، پنجشنبه یازدهم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه این رویداد اظهار کرد: نخستین دوره سوگواره سال ۱۳۹۶ و دومین دوره آن سال ۱۳۹۹ مورد استقبال عکاسان و هنرمندان از سراسر استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق به صورت استانی برپا می‌شود، از پایان مهلت ارسال آثار تا شانزدهم شهریور خبر داد و گفت: تمام عکاسان از سراسر استان کرمان امکان شرکت در این رویداد را دارند.

وی افزود: سومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق در رشته عکس و در چهار بخش مستندنگاری، عکاسی مینیمال، ایثار و مقاومت و عکس‌های موبایلی برگزار خواهد شد.

کرمان با دارا بودن فرهنگ غنی در عزاداری و با وجود آئین‌های سنتی مذهبی از شمال تا جنوب، می‌تواند سوژه مناسبی برای تمام هنرمندان عکاس باشد تا ضمن رقابت در این رویداد برای نمایش میراث فرهنگی استان دست به کار شوند.

رویدادی با رنگ و بوی محرم برای عکاسان کرمانی+ جزئیات

به گزارش ایمنا، سومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند و با همکاری استانداری کرمان، مؤسسه فرهنگی هنری بَرسَم و کانون آگهی و تبلیغات مداد آبی زرند برگزار می‌شود. علاقمندان برای دریافت فراخوان و شرکت در سومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق می‌توانند به سایت سوگواره به نشانی beyraghart.ir مراجعه کنند.

کد خبر 777154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.