«فردانی» رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران شد

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهر ایران به‌عنوان رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درسی‌امین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهر ایران که امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد، «سعید فردانی» دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان به‌عنوان رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران انتخاب و معرفی شد.

اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران شامل مدیران عامل سازمان‌های فاوای شهرداری‌های شهرهای اراک، اردبیل، اصفهان، اهواز، ارومیه، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، زاهدان، شیراز، قزوین، زنجان، قم، کرج، کرمانشاه، کرمان، مشهد، همدان و یزد هستند.

چهاردهم مهر ۱۳۷۸ با موافقت و تصویب شهرداران کلان‌شهرهای ایران که در آن زمان بر اساس موضوع ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، هشت شهرداری دارای یک میلیون نفر جمعیت به بالا به‌عنوان کلان‌شهر محسوب می‌شوند، با هدف انتقال تجارب و حفظ حقوق و منافع مشترک و عمومی شهرداری‌ها و تقویت مدیریت شهری، در غیاب اتحادیه شهرداران، مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در مشهد تأسیس شد.

سال ۱۳۸۵ با درخواست شهردار وقت تهران و تصویب شهرداران عضو، به‌منظور ارتقای جایگاه این مجمع، مرکزیت آن به تهران منتقل شد، همچنین بر اساس تفویض هیئت وزیران به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر تعریف کلان‌شهرهای کشور مورخ سی‌ام آبان ۱۳۸۸ این شورا طبق مصوبه شماره ۳۰۳۰۶-۳۳۰-۳۰۰ خود، شهرهای دارای جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر را به عنوان کلان‌شهر اعلام کرد؛ بر این اساس شهرهای مرکز استان که دارای این جمعیت بودند نیز به عضویت مجمع درآمدند و در حال حاضر مجمع دارای ۲۰ عضو است.

با توجه به مصوبه مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران نشست‌های این مجمع به‌صورت فصلی با حضور همه اعضا برگزار شده است، همچنین متناظر با معاونت‌ها، ادارات کل و سازمان‌های شهرداری‌ها، کمیسیون‌های ده‌گانه مجمع نیز نشست‌های تخصصی خود را به‌صورت فصلی برگزار خواهند کرد.

یکی از کمیسیون‌های ده‌گانه مجمع، کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند است که در حال حاضر با رأی اکثریت ریاست آن برعهده اصفهان است.

کد خبر 777149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.