آغاز موج جدید گرما در آذربایجان شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز دوشنبه هفته آینده تا پایان هفته، دمای استان سه تا شش درجه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _پنجشنبه یازدهم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی به نسبت ناپایدار تا روز دوشنبه هفته آینده در استان به ویژه نیمه شمالی و شرقی و منطقه ارسباران است.

وی افزود: در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، رگبار باران، غرش آذرخش، بروز مه و بارش تگرگ در مناطق مستعد و برخورد آذرخش می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این وضعیت موجب وزش باد به نسبت شدید در استان می‌شود، خاطرنشان کرد: رخداد تندبادهای لحظه‌ای در این بازه زمانی موجب نفوذ یا خیزش گرد و خاک، سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک می‌شود بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

امیدفر ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۴۰ درجه و تیکمه داش با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده‌اند و دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۳۵ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه دمای فعلی تبریز (۸:۳۰) ۲۳ درجه بالای صفر است، گفت: دمای این شهر نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

کد خبر 777092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.