حصه، گرکان و مصلی هدف اصلی اجرای پروژه‌های محله‌محور است

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: سه محله کم‌برخوردار حصه، گرکان و مصلی در سال جاری هدف اصلی پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار گرفته است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دیدار با اهالی محله گل نرگس در مسجد امام زمان (عج) در قالب میز خدمت اظهار کرد: در این دیدار به بررسی مشکلات شهروندان محله گل نرگس پرداخته شد، از این‌رو امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات را با همکاری و همراهی شهروندان رفع کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با جمعیتی بالغ‌بر ۲۵۰ هزار نفر و ۱۷ محله یکی از بزرگترین مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر است، افزود: این دو عدد نشان‌دهنده گستردگی سطح محلات، سطح منطقه و سطح خدمات‌رسانی است و کمتر منطقه‌ای از مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر با این حجم از گستردگی، تعداد محلات و تعداد مطالبات شهروندان روبه‌رو است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه سال جاری این منطقه بالغ‌بر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این بودجه در قالب پروژه‌های جاری، عمرانی، خدماتی و فرهنگی و با اقداماتی در راستای توسعه محلات و ارتقای کیفی محلات و اداره شهر و خدمت به شهروندان هزینه خواهد شد.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: با توجه به رویکرد شورای اسلامی شهر مبنی بر ارتقای کیفی محلات و موضوعات محرومیت‌زدایی، هر ماه دو تا سه محله از مناطق پانزده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر به‌عنوان محلات محور مشخص و اقدامات محله‌محور در راستای ارتقای کیفی محلات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این منطقه سه محله کم‌برخوردار از جمله حصه، گرکان و مصلی به عنوان محلات محور مشخص شده است، گفت: این محلات در سال جاری هدف اصلی پروژه‌های محله‌محوری است و در سال گذشته نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در راستای ارتقای کیفی این محلات انجام شد.

حصه، گرکان و مصلی هدف اصلی اجرای پروژه‌های محله‌محور است

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: پروژه بزرگ احداث میدان عروج (شش راه) در مجاورت میدان حصه با مساحت ۱۰ هزار متر مربع از جمله پروژه‌های بزرگ این منطقه است.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی برای ارتقای کیفی محله حصه انجام شده است، تاکید کرد: در این راستا بزرگترین پروژه شهری در مجاورت محله حصه شمالی گرفت و سال گذشته میدان شش‌راه که فرسوده و از نقاط گلوگاهی شهر بود و معضلات اجتماعی متعددی داشت، با آزاد سازی ۱۰ هزار مترمربع زمین، با نام جدید میدان عروج و با هزینه ۳۳ میلیارد تومان تملک و ۲۷ میلیارد تومان در بخش اجرا، احداث شد.

وی گفت: احداث خیابان آیت‌الله رئیسی و میدان مدرس در مجاورت میدان عروج یکی دیگر از اقدامات در محله حصه است که با این اقدامات در این محله شاهد کاهش موضوعات ترافیکی و افزایش ایمنی عابران پیاده هستیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: پارک بزرگ محله حصه با وسعت ۲۶ هزار متر مربع در دستور کار این منطقه قرار دارد، همچنین امیدواریم این مجموعه اقدامات بتواند ارتقای کیفی خوبی را برای محله حصه ایجاد کند.

کلنگ احداث پارکینگ محله مصلی پس از ۲۰ سال به زمین خورد

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه محله گرکان یکی از محلات بسیار ضعیف این منطقه است، تصریح کرد: در این محله دو اقدام بسیار بزرگ در دستور کار سال جاری منطقه قرار گرفته است.

صیرفی‌نژاد گفت: احداث خیابان گرکان از محله تا ورودی خیابان (بزرگراه فرودگاه) و فضای سبز ۵۰۰۰ متر مربعی در مجاورت خیابان و محله گرکان از جمله این اقدامات است، همچنین امیدواریم با این اقدامات پروژه محرک توسعه‌ای در مجاورت محله محروم گرکان ایجاد کنیم.

وی افزود: موضوع ترافیک شدید در خیابان مصلی با توجه به وجود مراکز پر تردد در این خیابان، یکی از معضلات اهالی این منطقه است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری کلنگ احداث پارکینگ محله مصلی پس از ۲۰ سال به زمین خورد، تاکید کرد: این پارکینگ با مساحت ۱۰۶۵ متر مربع و ۵۰۵۰ متر مربع زیربنا تاکنون بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صیرفی‌نژاد گفت: عملیات اجرای این پروژه از بیستم فروردین سال جاری آغاز شده است و با توجه به عرض کم خیابان مصلی موجب سهولت دسترسی شهروندان به دارالشفای ام‌البنین و بهبود سرانه پارکینگ این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۵۸ میلیارد تومان و با ۲۵۰ جای پارک خودرو در مرحله اجرا قرار داد که امیدواریم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ و کوچکی در محلات مختلف این منطقه در دست احداث است؛ به‌طور مثال پروژه اتصال پل مهر به فرسان با هزینه پنج میلیارد تومان که سال گذشته آغاز شده بود، به‌زودی افتتاح خواهد شد.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امیدواریم با این پروژه شاهد انتقال ترافیک از محور به فرسان باشیم و گام خوبی در راستای کاهش ترافیک این منطقه برداریم، البته احداث چند خیابان دیگر در محلات مختلف را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اعتبارات لازم برای احداث خیابان اطشاران در بودجه سال جاری با مبلغ بسیار خوبی پیش‌بینی شده است و به شهروندان قول می‌دهیم سال آینده تعریض و احداث باقی‌مانده خیابان ورودی اطشاران نیز انجام شود، گفت: هفته گذشته پیمانکار این پروژه انتخاب شد و در دهه فجر شاهد افتتاح این خیابان برای اهالی شهرک میلاد خواهیم بود.

طرح چشمه‌های نورانی از جمله اقدامات فرهنگی این منطقه است

صیرفی‌نژاد افزود: احداث خیابان کوشش در محله خزایی یکی دیگر از این پروژه‌ها است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت و همکاری شبانه روزی کارکنان شهرداری بتوانیم در راستای جذب بودجه و کسب رضایت شهروندان گام برداریم.

وی گفت: در کنار انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی، شهرداری خدمت‌رسانی خوبی در حوزه فرهنگی در دو قالب پروژه‌های رویداد محور و پروژه‌های مسئله محور با همکاری و همراهی شهروندان داشته است.

حصه، گرکان و مصلی هدف اصلی اجرای پروژه‌های محله‌محور است

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده است و در هر سال یک تقویم رویدادی از جمله رویدادهای مذهبی و ملی در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: در این مناسبت‌ها اقدامات خوبی با همکاری و همراهی فعالان فرهنگی و اجتماعی و پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی انجام شده است.

صیرفی‌نژاد تاکید کرد: در دهه ولایت با برگزاری بیش از ۳۰ رویداد در نقاط مختلف این منطقه به‌ویژه در پارک‌ها در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی محلات گام برداشتیم، همچنین با همکاری شهروندان تا پایان سال جاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی خوبی در این منطقه برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: بررسی موضوعات مسئله‌محور از دیگر فعالیت‌های شهرداری این منطقه است و اقداماتی در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود، به‌طور مثال به موضوع اعتیاد در محلات می‌پردازیم و اقدامات مسئله محور در این زمینه انجام می‌دهیم که این اقدامات نیاز به حضور و مشارکت شهروندان دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه طرح فانوس‌ها و چشمه‌های نورانی از جمله اقدامات فرهنگی این منطقه است، خاطرنشان کرد: در این طرح زمین به‌صورت رایگان در اختیار فعالان فرهنگی قرار خواهد گرفت تا آن‌ها در اجرای طرح سهیم باشند، طرح بسیار خوبی است که به همت و مساعدت فعالان فرهنگی منطقه اجرا می‌شود.

صیرفی‌نژاد گفت: شهرداری نهادی برخاسته از مردم است و وظیفه‌ای جز خدمت‌گزاری بر شهروندان ندارد؛ ارتقای شهر و افتتاح پروژه‌ها نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان است، بنابراین دست یاری به سمت شهروندان دراز می‌کنیم.

کد خبر 777030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.