هنیه، نلسون ماندلای فلسطین است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: شهید اسماعیل هنیه حول دو محور ضد اشغالگری و استقلال فلسطین و و نیز ضدنژادپرستی در حماس کار می‌کرد و برای همین برخی هنیه را نلسون ماندلای فلسطین دانسته و برخی مقام او را بالاتر می دانند، چراکه هنیه فقط ضدنژادپرستی صهیونیست‌ها نبود، بلکه مقام ضداشغالگری را هم داشت.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تشریح بعضی از ابعاد شخصیتی شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس پرداخت و اظهار کرد: شهید اسماعیل هنیه حول دو عرصه در گروه‌های حماس کار می‌کرد که یکی عرصه ضد اشغالگری و استقلال فلسطین و دیگری عرصه ضدنژادپرستی بود، هنیه مشابه نلسون ماندلا که اسلحه در دست گرفت و ضدنژادپرستی حرکت کرد، علیه نژادپرستی و طایفه‌پرستی صهیونیست‌ها حرکت کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تشریح کرد: ماندلا، دوستانش و دولت آفریقای جنوبی معتقدند آنچه در فلسطین صورت می‌گیرد از تبعیض نژادی دوران زندانی بودن مبارزاتی ماندلا بیشتر است و برخی گفته‌اند هنیه، نلسون ماندلای فلسطین است و حتی برخی گفته‌اند مقام او بالاتر است، چراکه هنیه فقط ضدنژادپرستی صهیونیست‌ها نبود، بلکه مقام ضد اشغالگری را هم داشت.

وی با تاکید بر خون‌خواهی اسماعیل هنیه طبق فرمان رهبر معظم انقلاب یادآور شد: تمام جریان مقاومت گروه‌های فلسطینی تا گروه‌های اسلامی در گوشه و کنار جهان و کسانی که طرفدار استقلال ملت‌ها و ضدنژادپرستی هستند حرکت‌هایی را در جهت خون‌خواهی ایشان انجام خواهند داد و نشان می‌دهند که محاسبات صهیونیست‌ها اشتباه بوده است.

کارنامه رژیم صهیونیستی مالامال از حرکت‌های اشتباه است

قنادباشی ادامه داد: صهیونیست‌ها همواره دست به اقداماتی بدون محاسبه می‌زنند و این اشتباه به‌طور مکرر تکرار شده و کارنامه رژیم صهیونیستی مالامال از حرکت‌های اشتباه است که بر اساس احساسات و شهوت قدرت‌پرستی و افزون طلبی و آدم‌کشی انجام شده است و هیچ‌گاه به عواقب آن نیندیشیده‌اند.

وی از جمله نشانه‌های محاسبات غلط صهیونیست‌ها را رشد حماس طی ۷۰ سال گذشته دانست و گفت: حماسی که مبارزات خود را با سنگ شروع کرده بود، در حال حاضر به فناوری ساخت اسلحه پیچیده رسیده است و این امر نشان می‌دهد صهیونیست‌ها به حرکت‌های غلط و عواقب کار خود فکر نکردند و به همین دلیل انگیزه مبارزاتی مردم فلسطین پایان پیدا نکرده است و حتی بیش از گذشته نیز شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره انتقام سخت ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در عملیات «وعده صادق ۱» ضربات کاری به سیستم رصد و ارتباطی رژیم صهیونیستی و مراکز نظامی تأثیرگذار این رژیم وارد کرد و آن‌ها را در نگرانی فرو برد و آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها را به رخ جهانیان کشید.

وی درباره زدودن چهره‌های صهیونیست در عملیات «وعده صادق ۲» گفت: زمانی که شرایط جهانی آماده شد این امر میسر خواهد شد، در مدت جنگ غزه هر چه گذشته رژیم صهیونیستی به دست خود شرایطی را ایجاد کرده که در نزد افکار عمومی جهان روزبه‌روز منفورتر شده است و امروز اگر کسانی در زمینه محو این رژیم گام بردارند، حرکت آن‌ها حرکتی مقدس تلقی می‌شود و این شرایطی است که صهیونیست‌ها به دست خود رقم زدند.

انتقام‌جویی ایران سنجیده، عاقلانه و قاطع خواهد بود

قنادباشی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با توجه به شرایط جهانی و برای بالا نبردن تنش در منطقه سنجیده، عاقلانه و قاطع حرکت‌کرده است و نشانه آن برآیند مجموعه اقداماتی است که سبب شد نتانیاهو در کنگره آمریکا از نام ایران شکایت کند و همین اقدام نشان می‌دهد که ایران انفرادی عمل نکرده و در کنار برادران خود در کشورهای مختلف علیه رژیم صهیونیستی اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: امروز جبهه مقاومت و در رأس آن‌ها ایران، رژیم صهیونیستی را از نظر موقعیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی در یک بن بست قرار داده و این بهترین تاکتیکی است که به تنش در منطقه دامن نخواهد زد و دشمن نیز نمی‌تواند از آن سوءاستفاده کند.

کد خبر 777027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.