هوای چهارمحال‌وبختیاری گرم‌تر می‌شود

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای هفته آینده افزایش دما نسبت به روزهای پایانی هفته جاری پیش‌بینی می‌شود که در همین رابطه هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بر اساس الگوهای امروز تا پایان هفته آینده اثری از کاهش دما در نقشه‌های هواشناسی مشاهده نمی‌شود، برای هفته آینده افزایش دما نسبت به روزهای پایانی هفته جاری پیش‌بینی می‌شود، که در همین رابطه هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است.

وی افزود: از لحاظ جوی طی روزهای آینده در برخی ساعات به خصوص اواسط روز و ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد در استان انتظار می‌رود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه احتمال رگبارهای پراکنده طی این مدت دور از انتظار نیست تصریح کرد: برای ساعات اولیه روز غبار رقیق صبحگاهی در برخی مناطق و در برخی ساعات پیش بینی می‌شود، که در برخی مناطق ممکن است به دلیل پایداری جو سبب کاهش کیفیت هوا شود همچنین احتمال رخداد رگبارهای خفیف و پراکنده، با توجه به ابرناکی‌های موجود در نواحی شرقی استان طی این مدت نیز دور از انتظار نیست.

نوروزی با اشاره به اوج ساعات دریافت انرژی خورشیدی تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم استان، به خصوص در اوج ساعات دریافت انرژی خورشیدی از ساعات پیش از ظهر تا پنج بعد از ظهر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند و در صورتی که ناچار به قرارگیری در معرض آفتاب هستند از کلاه و عینک استفاده کنند.

وی، با اشاره به وضعیت دمایی استان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بلداجی با کمینه دما ۱۵ درجه سانتی گراد خنک‌ترین ایستگاه استان و بازفت با بیشینه دما ۴۲ درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته دمای بیشینه و کمینه در شهرکرد به ترتیب ۳۸ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد بوده است.

کد خبر 776898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.