هیئت‌های ورزشی استان به ورزش همگانی توجه ویژه داشته باشند

استاندار مرکزی گفت: هیئت‌های ورزشی در کنار ورزش قهرمانی باید به ورزش همگانی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ در دومین آئین تجلیل از هیئت‌های ورزشی استان مرکزی اظهار کرد: در دولت سیزدهم استان مرکزی و سایر استان‌های کشور در حوزه ورزش با تحولات گسترده‌ای مواجه بوده‌ایم و توفیقات خوبی در رشته‌های مختلف کسب شده است.

وی افزود: خدمات دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف ماندگار شد و امید می‌رود خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم با جدیت ادامه پیدا کند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: هیئت‌های ورزشی در کنار ورزش قهرمانی باید به ورزش همگانی توجه ویژه داشته باشند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه هم اینک استان مرکزی پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری استان مرکزی با همدلی و همراهی بخش‌های مختلف تحقق یافته که امید است تداوم یابد.

وی اضافه کرد: ۳۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ بودجه عمرانی در استان مرکزی صرف و در دو سال فعالیت دولت سیزدهم، سه و سه دهم برابر این اعتبار در استان بودجه عمرانی جذب شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه چرخ‌های اقتصاد استان با تزریق این اعتبار به حرکت درآمد گفت: بسیاری از طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره تاریخی تعیین تکلیف و به بهره‌برداری رسید.

مخلص‌الائمه با تسلیت ضایعه دردناک شهادت اسماعیل هنیه، اظهار کرد: فروش نفت تا قبل از دولت سیزدهم، چندین سال با سیر نزولی مواجه و مهمترین منبع درآمدی کشور قطع شد بود اما این مهم تا پایان دولت به فروش دو میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

وی افزود: بسیاری از صنایع استان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به وظیفه خود عمل می‌کنند و باید همه صنایع در این موضوع نقش آفرین باشند.

سهم بخش صنعت در توسعه ورزش استان مشخص شود

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز اضافه کرد: سهم بخش صنعت در توسعه ورزش استان باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه صنایع باید با هماهنگی اداره ورزش و جوانان کمک‌های خود را در اختیار هیئت‌ها قرار دهند افزود: رؤسای هیأت‌های ورزشی استان مرکزی جز دغدغه مندترین‌ها در کشور هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: هر هیأتی که بتواند یک اردوی تیم ملی یا مسابقات ملی در استان برگزار کند، امکانات اداری استان را در اختیار او قرار خواهیم داد چراکه ظرفیت استان را فعال می‌کند.

نظری اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور است و باید بخش صنعت حمایت ویژه از ورزش داشته باشد.

حدود ۱۸ پروژه عمرانی در حوزه ورزش آماده افتتاح است

مسعود پیرایش، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم اظهار کرد: حدود ۱۸ پروژه عمرانی در حوزه ورزش وجود دارد که مرحله ساخت آنها به اتمام رسیده اما به دلیل مشغله‌کاری فرصت افتتاح پیش نیامد و آماده افتتاح است.

وی افزود: برخی از پروژه‌های عمرانی با قدمت ۱۵ تا ۲۰ ساله، از قبیل: زمین چمن شهر زاویه و کارچان به مرحله افتتاح رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی عنوان کرد: عملکرد این اداره‌کل در حوزه عمرانی دو برابر استاندار کشور است که نشان از کار جهادی در این مجموعه دارد.

پیرایش گفت: صعود رتبه هندبال استان مرکزی از رتبه ۲۱ در سال ۱۴۰۱ به رتبه ۱۰ در سال ۱۴۰۲ رسیده است و در حوزه ورزش همگانی نیز رشد خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: طبق نامه عالی مقام وزارت، آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی در سال گذشته ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشت و استان به رتبه ششم کشوری صعود کرد و در حوزه ورزش قهرمانی مدال‌های رنگارنگی برای استان مرکزی کسب شد.

به گزارش ایمنا، در این آئین از هیئت‌های ورزشی و خبرنگاران ورزشی فعال در استان مرکزی با اهدای لوح قدردانی شد.

کد خبر 776896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.