مردم همیار طبیعت شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان با بیان اینکه تعداد نیروهای حفاظت منابع طبیعی از استانداردهای جهانی کمتر است، گفت: همراهی مردم با عنوان همیار طبیعت در چنین شرایطی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، حمید سلامتی، ظهر امروز -چهارشنبه دهم مرداد- به مناسبت روز جهانی جنگلبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز جهانی جنگل‌بان به پاس زحمات جنگل‌بانان در جهت حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و جهانی نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان دارای ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۱۸ هزار اراضی ساحلی است، افزود: به ازای ۴۵۲ هزار هکتار جنگل در استان گلستان باید ۴۵۲ نیرو حفاظتی و به ازای ۸۶۲ هزارهکتار مرتع، حداقل ۸۰ نفر نیروی حفاظتی در استان حضور داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی با کمترین حقوق، بیشترین خدمات را در جهت حفاظت از عرصه‌های ملی می‌دهند، افزود: جنگلبان‌ها با سپر کردن خود مقابل خطرات و مشکلات جنگل و مرتع، از سرمایه‌های ملی محفاظت می‌کنند.

وی ضمن یادآوری اینکه تعداد نیروهای حفاظتی درا ستان گلستان کمتر از استانداردهای جهانی است، ادامه داد: استان گلستان در بخش جنگل ۴۰۰ نفر و در بخش مرتع ۴۰ نفر نیروی حفاظتی فعال هستند.

سلامتی اضافه کرد: طبق استانداردهای جهانی به ازای هر هزار هکتار جنگل باید یک جنگلبان و به ازای هر ۱۰ هزار هکتار مرتع باید یک نفر نیرو حفاظتی وجود داشته باشد.

وی خوستار همراهی مردم برای محافظت از طبیعت شد و گفت: مردم با مراجعه به سایت سازمان و ثبت مشخصات خود می‌توانند اقدام به ثبت‌نام برای «همیار طبیعت» کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان با تاکید بر اینکه علاقمندان می‌توانند با مراجعه به بخش ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل نسبت به ثبت مشخصاتشان اقدام کنند، افزود: همچنین در یگان حفاظت کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برای کنشگران و مردم برگزار می‌شود، برخی از این آموزش‌ها در راستای کمک به مردم برای ایجاد درآمدزایی و اشتغال پایدار از محصولات فرهنگی مرتع است.

کد خبر 776823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.