از حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت‌سوار در کشور، نیمی از آنها گواهینامه ندارند

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمارهای موجود، از حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت‌سوار در کشور، نیمی از آنها گواهینامه ندارند و عواقب بسیاری به علت نبود آموزش لازم و فقدان بیمه، متوجه آنها خواهد بود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمهدی سجادزاده امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ در نشست خبری پویش ارتقای فرهنگ موتورسواری اظهار کرد: همواره یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه حمل و نقل، موتورسواران بوده است و طی سال جاری نیز به صورت مشخص روی این حوزه فعالیت شده و به همین منظور راه‌اندازی پویشی در رابطه با ارتقای فرهنگ موتورسواری مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: جلسات متعددی در این خصوص برگزار و تصمیم‌گیری‌ها انجام شده است، بر اساس جلسات برگزار شده، بیشتر ظرفیت تبلیغات محیط شهری به موضوع ارتقای فرهنگ موتورسواری اختصاص یافته است و به همین منظور پنج طرح گالری شهری در هر چهارراه مخصوص به این کار است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای ارتقای فرهنگ موتورسواری در گالری‌های مترو و صفحه نمایش‌های مترو نیز قابل مشاهده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان با موتورسیکلت برای تماشای بازی‌های فوتبال به ورزشگاه نقش جهان می‌روند، همکاری مثبتی با باشگاه ورزشی سپاهان شکل گرفته است و با توجه به در پیش رو بودن دو بازی مهم و استقرار حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار موتورسوار در ورزشگاه، محیط مناسبی برای فرهنگ‌سازی پدید خواهد آمد.

سجادزاده ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، از حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت‌سوار در کشور، نیمی از آنها گواهینامه ندارند و عواقب بسیاری به علت نبود آموزش لازم و فقدان بیمه، متوجه آنها خواهد بود، از همین رو طرح یک روزه گواهینامه موتورسیکلت باید بیشتر به افراد معرفی شود.

وی با اشاره به برگزاری مانور شهری با تئاترها در پنج تقاطع سطح شهر، توجه به بحث معاینه فنی‌ها و آموزش موارد مرتبط با کلاه ایمنی در قالب اینفوگرافیک گفت: ط ی سال جاری، طرح ضربتی برای ممنوعیت ورود موتورها به بازار بزرگ اصفهان اجرایی شد که این طرح همچنان نیازمند فرهنگ‌سازی است، چراکه هنوز برخی از کسبه بازار نسبت به این موضوع توجیه نشده‌اند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از بازیکن‌های تیم سپاهان نیز برای فرهنگ‌سازی موارد ایمنی مانند استفاده از کلاه ایمنی موتورسواری استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش رو بودن ماه مهر و برپایی ستاد مهر، سعی بر این است که مباحث فرهنگ‌سازی وارد سطح مدارس نیز شود.

کد خبر 776816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.