پیکر شهید «حسین سامی مقام» در سنندج تشییع شد + فیلم

پیکر شهید «حسین سامی مقام» امروز چهارشنبه با حضور گسترده مردم شهیدپرور کردستان و مسئولان استانی در شهر سنندج تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیکر شهید «حسین سامی مقام» امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ با حضور گسترده مردم شهیدپرور کردستان، مسئولان استانی، نیروهای مسلح و فرماندهان ارتش در شهر سنندج تشییع شد.

شهید «حسین سامی مقام» یکی از اسطوره‌های مبارزه با دشمنان ایران اسلامی است که پیکر مطهرش پس از ۴۴ سال تفحص، از روی کارت شناسایی جا مانده، شناسایی شد.

این شهید والامقام، ابتدای فروردین سال ۵۹ در جریان نجات فرمانده دیگر ارتش اسلام به نام شهید نصرت‌زاد تلاش کرد تا او را از بند رها کند که به همراه تعدادی از هم‌رزمانش به دام دشمن می‌افتند و اسیر می‌شوند تا اینکه در چهاردهم مرداد ۵۹، حدود یک ماه و نیم پیش از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسد.

کشف پیکر مطهر تعدادی از شهدای حوادث سال‌های نخستین انقلاب در منطقه کردستان و استان آذربایجان غربی به‌ویژه در منطقه عمومی سردشت، آن هم با دستان و پاهای بسته شده که مدت طولانی در زندان‌های گروهک منفور دموکرات به گروگان گرفته شده و اسیر و زندانی بودند، تیر سال جاری انجام شد.

پیکر شهید «حسین سامی مقام» در سنندج تشییع شد + فیلم

شهید سامی مقام مایه مباهات ارتش است

امیر حمیدرضا رحمت‌پور، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان در مراسم تشییع این شهید در شهر سنندج اظهار کرد: شهید حسین سامی مقام یکی از خیل عظیم شهدای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و لشکر همیشه قهرمان ۲۸ پیاده کردستان و ۳۵۰۰ شهید این لشکر است.

وی افزود: شهید حسین سامی مقام در اوایل انقلاب که هنوز حاکمیت تثبیت نشده بود، به کمک یکی از هم‌رزمانش شهید نصرت‌زاد می‌رود که در بین مسیر به اسارت ضدانقلاب درمی‌آید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان خاطرنشان کرد: ضدانقلاب از خدا بی‌خبر، این شهید عزیز ما را به زندان دوله‌تو انتقال می‌دهد و سه ماه این شهید را شکنجه می‌کند که بعد از سه ماه شکنجه و اذیت و آزار، ناجوانمردانه او را با دست و پای بسته به شهادت می‌رساند.

امیر رحمت‌پور تاکید کرد: به نمایندگی از همه‌ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عرض می‌کنم که با شهادت هم‌رزمان ما اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و ما افتخار می‌کنیم و مایه فخر و مباهات همه ماست که امروز شهیدانی همچون شهید سامی مقام، زینت بخش و عزت آفرین پادگان‌های ما و خیابان‌ها و محلات ما هستند.

به گزارش ایمنا، پیکر شهید حسین سامی امروز پس از تشییع در میدان آزادی تا میدان انقلاب شهر سنندج به تهران منتقل می‌شود.

کد خبر 776774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.