ایجاد ۶ مجموعه درمانی و آموزشی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: شش مجموعه درمانی و آموزشی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن کرمانشاه ایجاد می‌شود که دو مورد مربوط به منطقه دره‌دراز کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رامین الماسی صبح امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ در جلسه شوری مسکن استان با اشاره به آغاز به کار پروژه ۵۴۰۰ واحدی بنیاد مستضعفان در استان بعد از مدت‌ها انتظار، اظهار کرد: پرداخت‌های پروژه از سال‌های قبل انجام و بنابر دلایلی سال‌ها متوقف شده بود، مشکل تقسیم زمین بین راه و شهرسازی و بنیاد رفع نشده بود و کلنگ‌زنی نمایشی در سال‌های گذشته انجام شده بود.

وی افزود: امروز این پروژه با کمترین ایراد و مشکل در حال انجام کار و بیشتر بلوک‌ها تا سقف دوم پیشرفت داشته است، ایراد جزئی در زمینه انتقال اسناد وجود دارد و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان زمین از منابع راه و شهرسازی به بنیاد منتقل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر این پروژه در ضلع غربی شهرک مهدیه یا دره‌دراز به عنوان یک سکونت‌گاه غیررسمی منتهی می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در تمام سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله چمن، صادقیه، ملاحسینی، مرادآباد، نوکان و آناهیتا یک سایت نهضت ملی با هدف مشخص جانمایی شده و علاوه بر ساخت نهضت ملی تلاش بر این بوده است که سکونتگاه‌های غیررسمی اصلاح شود.

الماسی با بیان اینکه یکی از مسائل سکونتگاه‌های غیررسمی کمبود سرانه‌های عمومی است، اضافه کرد: نخستین اقدام برای این مناطق استفاده از اراضی تملکی برای افزایش سرانه عمومی است و با همکاری خوب شهرداری اتصال شبکه معابر نیز دستور کار دوم بود، برای دستور کار سوم طرح‌های نهضت ملی در کنار این مجموعه‌ها در نظر گرفته شد که موجب رونق ساخت‌وساز در این مناطق شد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات این چنینی استان کرمانشاه در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده جزو ۱۰ استان برتر و شهر کرمانشاه در بازآفرینی شهری رتبه سوم کشور را دارد، ادامه داد: اکنون دره‌دراز یک تهدید تلقی نمی‌شود و تبدیل به فرصتی شده است که مردم بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تصویب ایجاد شش مجموعه درمانی و آموزشی از محل فروش خانه‌های سازمانی در استان خبر داد و عنوان کرد: پیمانکاران مشخص شده‌اند و دو مورد در دره‌دراز، یک مجموعه درمانی در پروژه سراج و مابقی در سنقر، کنگاور و هرسین جانمایی شده است.

الماسی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم پروژه تعاونی مسکن شهرداری با ۱۰۰۰ واحد است که در ورودی شهر از سمت سنندج واقع شده است، اضافه کرد: فونداسیون پروژه با منابع مردم به اتمام رسیده، اسکلت نصب شده است و مشکل سند وجود داشت که تفکیک سند انجام شد و بانک ملت نیز برای پرداخت تسهیلات نیاز به مصوبه دارد.

وی با اشاره به درخواست مجموعه‌هایی در استان از جمله پتروشیمی با ۲۰۰۰ نیرو برای ساخت مسکن کارکنان، تاکید کرد: در کنار خود مجموعه در هرسین یک قطعه زمین واگذار شده است و به تمام شرکت‌هایی که با این صنعت هستند مکاتبه شد تا زمین را دولت در اختیار آن‌ها قرار دهد و آماده‌سازی و بخشی از هزینه‌ها را خود شرکت‌ها تقبل کنند تا مجموعه‌ای ساخته شود و در اختیار واجدان شرایط شاغل در این صنعت قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه دو تفاهم‌نامه در این زمینه منعقد شده است، گفت: یک مورد مربوط به شهر هرسین است و زمین دو هکتاری داخل محدوده که امکان افزایش تا ۱۵ هکتار نیز دارد برای پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

الماسی افزود: با توجه به اینکه بیشتر نیروهای پتروشیمی در کرمانشاه حضور دارند، زمین ۲۰ هکتاری دیگری در داخل شهر کرمانشاه در ده مجنون به این منظور در نظر گرفته شده که در مجموع ۲۲ هکتار در کرمانشاه و هرسین برای مجموعه شرکت پتروشیمی بیستون مدنظر است.

وی گفت: یک درخواست دیگر توسط دانشگاه صنعتی مطرح شده است و با توجه به اینکه دانشگاه زمین در اختیار ندارد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه منعقد شده است و ۱۰ هکتار در ده مجنون در اختیار این دانشگاه و ۲۰ هکتار نیز در اختیار ارتش قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به زیرساخت‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: از محل فروش خانه‌های سازمانی حدود ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تیربرق‌های شرکت توزیع هزینه شده است، اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان خانه سازمانی در لیست فروش قرار داده‌ایم و مکاتبات آن با تهران انجام شده است و در این راستا هزینه می‌شود.

الماسی پیشنهاد داد با همکاری بنیاد شهید پروژه‌های نهضت ملی مسکن به نام شهدا نامگذاری شود.

کد خبر 776743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.