متهم ردیف اول ترور هنیه، آمریکا است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه متهم ردیف اول در این اقدام آمریکا است و نباید آدرس غلط به مردم بدهیم، گفت: این اقدام اولین درس تلخ برای پزشکیان است و باید پرسید آیا با فرشته و شیطان می‌توان در نور و تاریکی موازنه ایجاد کرد؟

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، این اقدام را نشان دهنده فروپاشی و غرق شدن اسرائیل دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این است که اسرائیل کشور نیست بلکه پایگاه نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی آمریکا در غرب آسیا است و این اتفاق زیر پا گذاشتن تمام نُرم‌های بین‌المللی توسط آمریکا است.

وی مسئولیت این جنایت را متوجه واشنگتن، دولت آمریکا و فراکسیون‌هایی دانست که در کنگره برای نتانیاهو کف و سوت زدند و افزود: با این اقدام دیگر چیزی با عنوان نظم بین‌الملل نداریم که نشان دهنده دوقطبی شدن جهان است به طوری که یک قطب جهان آمریکا و اسرائیل و سازمان‌های تروریستی مانند ناتو و پنتاگون هستند و بخش دیگر آن جهان آزاد است که باید آن را بپذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس تصریح کرد: این اقدام اولین درس تلخ برای پزشکیان است که بحث از موازنه در سیاست خارجه می‌کند؛ باید پرسید آیا با فرشته و شیطان می‌توان در نور و تاریکی موازنه ایجاد کرد و چرا باید همیشه هزینه درس‌های تلخ را بپردازیم؟

ظهره وند با بیان اینکه هواپیمای آمریکا دو شب پیش مهمترین بار لجستیکی خود را در اسرائیل خالی کرد، ابراز کرد: متهم ردیف اول در این اقدام آمریکا است و نباید آدرس غلط به مردم بدهیم؛ در واقع اسرائیل و نتانیاهو در عدد اراذل و اوباشی مانند بلک واتر هستند که نتوانسته‌اند بعد از ۱۰ ماه در قبال کشتار مردم غزه به نتیجه برسند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف در تهران ادامه داد: کسی حق ندارد چنین غلطی کند یا حتی بگوید اسرائیل به ما ربطی ندارد؛ تکلیف در قبال این جنایت روشن است و باید با این معادله برخورد شود حتی پنتاگون هم مرکز تروریستی در سطح بین‌الملل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشابه این عملیات را در پاریس هم می‌توان انجام داد و حتی ماکرون را در کاخ الیزه ترور کرد؛ اگر قرار باشد هر کس در هر کجا چنین اقدامی انجام دهد دیگر نمی‌توان در جهان زندگی کرد؛ لذا باید پرسید کنوانسیون‌های بین‌المللی برای چیست؟ برای این است که دولت‌ها بتوانند راحت با هم کار کنند.

وی تاکید کرد: ترور پارازیت امنیتی است که جامعه جهانی باید با آن برخورد کند اما متأسفانه در این فضای غبارآلود که آمریکایی‌ها فراهم کردند همه چیز دارد فراموش می‌شود که این بی اعتنایی به هنجارها و نُرم‌های بین‌المللی است.

کد خبر 776733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.