نحوه دریافت سرویس دربستی اربعین برای سفرهای گروهی

سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: امکان تهیه اتوبوس برای سفر گروهی فراهم شده است و کسانی که می‌خواهند به‌صورت گروهی سفر داشته باشند باید به دفاتر پایانه‌های مسافربری مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی قلی‌زاده اظهار کرد: همه ناوگان داخلی ما از جمله ناوگانی که در اختیار ایاب‌وذهاب کارخانه‌ها و شرکت‌های تخصصی و… بوده‌، بسیج شده‌اند تا بدون اینکه به سفرهای ضروری مردم در داخل کشور ضربه بخورد در این ایام ظرفیت کاملشان را در اختیار زائران اربعین قرار دهند.

وی افزود: مطابق آمار حدود ۸۰ درصد تقاضا مردم تهران برای سفر اربعین برای خروج از مرز مهران است؛ بنابراین اولویت برقراری سرویس برای ما نیز سرویس تهران به مهران خواهد بود.

سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه طرح اربعین این اداره از آغاز ماه صفر تا پنج‌روز پس‌از اربعین خواهد بود، خاطرنشان کرد: از روز ابتدایی طرح اربعین حدود ۱۵۰ سرویس در روز از تهران به مرز مهران پیش‌بینی شده است که این تعداد در روزهای اوج مسافرت یعنی در روزهای منتهی به اربعین تا حدود ۷۰۰ سرویس در روز هم افزایش پیدا خواهد کرد.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه اگر تقاضا برای این روزها بیشتر باشد سرویس فوق‌العاده خواهیم داشت، ادامه داد: هزینه بلیط اتوبوس از تهران به مرزهای مختلف کشور حدوداً نسبت به قیمت‌های اربعین سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ ضمناً بلیط‌ها با کد ملی فروخته می‌شود و با هر کد ملی می‌توان حداکثر ۶ بلیط تهیه کرد.

وی افزود: از طرفی امسال در تکمیل کاری که از سال گذشته شروع شده بود برقراری سرویس مستقیم تهران به نجف با استفاده از ناوگان جدید عراقی را در دستور کار داریم که دراین رابطه ۴۰۰ سرویس برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر در حال پیش‌فروش ۲۴۰ سرویس از آن‌ها هستیم.

سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به اینکه قیمت بلیط مستقیم تهران به نجف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مصوب شده است، اضافه کرد: امکان تهیه اتوبوس برای سفر گروهی هم فراهم شده است و کسانی که می‌خواهند به‌صورت گروهی سفر کنند باید به دفاتر پایانه‌های مسافربری به خصوص پایانه غرب تهران مراجعه کنند و با شرکت‌ها قرارداد منعقد کنند که در این مورد هم ما با نظارت بر قیمت و نظارت فنی بر ناوگان، مجوز لازم را صادر می‌کنیم.

قلی‌زاده گفت: تمام تلاش ما این است که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی و بازار سیاه، فروش تمام بلیط‌های اربعین از طریق سکوهای اینترنتی انجام شود چراکه از این طریق بلیت‌ها فقط با قیمت‌های مصوب عرضه می‌شوند؛ البته بر روی قیمت آن دسته از ظرفیت‌هایی که از طریق اینترنتی عرضه نمی‌شود مانند هزینه بلیت مسافران بین‌راهی و … هم نظارت کافی خواهیم داشت.

وی افزود: تلاش ما این است که بین سفرهای داخل و اربعین توازن برقرار کنیم اما در این مدت محدود از آن دسته از مردمی هم که سفرهای داخلی ضروری ندارند درخواست می‌کنیم سفرشان را به بعد از زمان اربعین موکول کنند.

سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: همکاران ما در تمام پایانه‌های شهر تهران به‌صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و ضمن نظارت، پاسخگوی شکایات احتمالی مردم خواهند بود؛ همچنین در صورت لزوم مسافران محترم می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تلفن و یا سایت شکایت خود را اعلام کنند.

کد خبر 776727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.