فنی‌وحرفه‌ای نقش مهمی در زمینه تحقق اهداف رونق تولید دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه حوزه فنی و و حرفه‌ای نقش مهمی در زمینه تحقق اهداف رونق تولید دارد، گفت: رونق تولید یعنی به سطحی از تکنولوژی برسیم که با کمترین سرمایه، بیشترین بهره‌وری و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محمدرضا انصاری، امروز_چهارشنبه دهم مرداد- در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار کوتاه‌ترین مسیر برای تأمین اشتغال پایدار است، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها از اولویت‌های فنی‌وحرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار که مسئولیت تأمین معیشت خانواده خود را بر عهده دارند با ارائه آموزش‌های شغلی و با یادگیری مهارت می‌توانند با راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک کسب درآمد کنند، افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و تبدیل آنان به کارآفرین به جای مستمری‌بگیر تمرکز داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه این آموزش‌ها برای ایجاد اشتغال بخصوص مشاغل خانگی بسیار مفید و مؤثر است، گفت: دستیابی زنان سرپرست خانوار به شغل پایدار و علاوه بر درآمد نسبی برای تحکیم بنیان خانواده موجبات کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در محلات آسیب‌خیز را فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: حداقل ۷۰ درصد، مشاغل موجود در بازار کار نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارند، اگر یک روز در مسیر محل کار به سمت نگاهی به مشاغل اطراف بیندازید به راحتی متوجه می‌شوید که بخش زیادی از مشاغل نیازمند تحصیلات دانشگاهی نیست، اما فرهنگ غلطی که در کشور وجود دارد، مدارک را بر مهارت ترجیح می‌دهند.

انصاری گفت: ما در فنی و حرفه‌ای می‌توانیم به جای اینکه یک فرد را چهار سال در مقطع کارشناسی و دو سال در ارشد معطل کنیم، می‌توانیم با آموزش مهارتی سریعاً وارد بازار کار کنیم.

وی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه اجرای طرح‌های مبتنی بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همواره موفق عمل کرده است، ادامه داد: آموزش‌های تکمیلی و عملی مادام‌العمر نیز از سنین پایین در بین تمام مقاطع مورد نیاز است تا فرد با مهارت‌های مورد علاقه خود آشنا شود

انصاری با بیان اینکه حوزه فنی و و حرفه‌ای نقش مهمی در زمینه تحقق اهداف رونق تولید دارد، گفت: رونق تولید یعنی به سطحی از تکنولوژی برسیم که با کمترین سرمایه، بیشترین بهره‌وری و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه دهیم.

کد خبر 776706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.