ارسال فراورده‌های خونی مورد نیاز زائران اربعین از طریق بالگرد به مهران

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: فراورده‌های خونی مورد نیاز زائران اربعین در صورت بروز هرگونه سوانح و حوادث از طریق بالگرد به بیمارستان مهران ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، لیلی عاصم آبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور تسریع در روند رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی اربعین، علاوه بر مسیر زمینی و استفاده از آمبولانس، هماهنگی‌های لازم برای ارسال سریع خون و فراورده‌های خونی به مهران از طریق بالگرد فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی تردد حجم زیادی از زائران اربعین در مهران، هماهنگی‌های لازم برای ذخیره‌سازی خون و فراورده‌های خونی در گروه‌های مختلف در بانک خون بیمارستان‌های دهلران و مهران انجام شده است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام تصریح کرد: اتوبوس خون‌گیری پایگاه انتقال خون استان ایلام در بیمارستان مهران برای خون‌گیری از بیماران مستقر خواهد شد.

عاصم‌آبادی گفت: اتوبوس خون‌گیری دارای شش تخت بستری است که در صورت نیاز و کمبود تخت در بیمارستان مهران، باید از تخت‌های این اتوبوس که مجهز به امکانات درمانی اورژانسی است، استفاده شود.

وی در مورد پویش نذر عاشقان خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی می‌توانند در قالب پویش فرهنگ حسینی نذر عاشقان از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر نسبت به اهدای خون در راستای کمک به بیماران نیازمند اقدام کنند.

کد خبر 776701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.