برگزاری طرح مطالعاتی امکان‌سنجی توسعه شیلات در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل از برگزاری طرح مطالعاتی امکان‌سنجی توسعه شیلات در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمد اله‌بخش، با اشاره به وجود ظرفیت‌های طبیعی پرورش ماهی در نقاط مختلف استان اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح‌های مطالعاتی و امکان‌سنجی توسعه شیلات در مرداد سال‌جاری با مشارکت دانشگاه علوم و تحقیقات کشاورزی گرگان آغاز شده و قرار است در مدت زمان مقرر انجام شود.

وی افزود: مرحله نخست مطالعات میدانی جهت امکان‌سنجی آبزی پروری در حوزه‌های آبی شهرستان‌های کوثر، خلخال، مشگین شهر و اردبیل با توجه به قرارداد همکاری میان این اداره کل و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با استقرار تیم‌های کارشناسی در حال انجام است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار داشت: در این رابطه، تیم‌های کارشناسی با اعزام به شهرستان کوثر از سد کوثر و حریم رودخانه گیوی چای تا محل تلاقی آن با قزل اوزن نمونه‌های آب، خاک و بنتوز تهیه و برای بررسی بیشتر پس از آماده سازی به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال خواهد شد.

اله‌بخش هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از توانایی علمی و توسعه همکاری‌های پژوهشی به منظور برطرف نمودن نیازهای علمی و اجرایی متقابل بیان نمود و افزود: این تفاهم نامه و عمل به آن گام مؤثری در پیشرفت صنعت آبزی پروری استان خواهد بود.

مدیرکل شیلات استان در ادامه بیان کرد: این مطالعات با بررسی پارامترهای اساسی رودخانه قزل اوزن، اهر چای و منطقه سامیان اردبیل در روزهای آتی تداوم خواهد داشت.

کد خبر 776583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.