ادامه نوسانات دمایی در استان اصفهان/ گردوغبار شرق تا مرکز اصفهان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد از تشدید باد گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرقی، شمالی شرقی، مرکزی و شهر اصفهان خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های بیانگر گذر موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان است، بر این اساس وضعیت جوی در مناطق شمال و شمال غرب با افزایش ابر، وزش باد و در نواحی شمال و شرق با افزایش سرعت باد در ساعات عصر و شب همراه است.

وی افزود: این موضوع سبب فعال شدن و خیزش کانون‌های گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش غلظت آینده‌ها تا حد ناسالم برای عموم طی بعضی ساعات در مناطق شرقی، شمالی شرقی، مرکزی و شهر اصفهان می‌شود. لازم به ذکر است شدت وقوع این پدیده در نیمه اول، امروز خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیرامون هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه باد گردوخاک همراه با کاهش دید و کیفیت هوا از بعدازظهر امروز تا پنجشنبه، یازدهم مرداد در استان گفت: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید در نیمه شمالی، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرق و مرکز استان پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: مناطق شمال، شرق و مرکزی به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، اردستان، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، زواره، کبوتر آباد، کوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، نائین، نجف آباد، ورزنه و نطنز تحت تأثیر خیزش گردوخاک و تشدید غبار آلودی هوا خواهند بود.

معتمدی افزود: غبارآلودگی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی و احتمال آسیب به سازه‌های موقتی از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: ممنوعیت تردد غیرضروری در شهر به ویژه افراد آسیب‌پذیر، احتیاط در تردد هنگام کاهش دید، خودداری از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بیشینه دما یک تا سه درجه کاهش و کمینه دما یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای هفت شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: خوروبیابانک با دمای ۴۲ درجه، بادرود، خمینی‌شهر، با دمای ۴۱، اصفهان، چوپانان، فلاورجان، لنجان، با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.

معتمدی درباره ثبت دمای پایین‌تر از ۴۰ درجه در ۲۶ شهر استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۲ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان هستند.

کد خبر 776510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.