کاهش ۱۱ درصدی تردد بین استانی در محورهای کردستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از کاهش ۱۱ درصدی تردد بین استانی وسایل نقلیه در تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی راهداری کردستان، فرزاد حسنی اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌های مرکز مدیریت راه‌های کردستان، تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در تیر ۱۴۰۳ به میزان دو میلیون و ۶۵۰ هزار و ۳۱۵ تردد به ثبت رسیده است که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد و در مقایسه با ماه گذشته (خرداد) شش درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: تردد وسایل نقلیه سبک در تیر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد و وسایل نقلیه سنگین ۲۳ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با تاکید بر اینکه در مدت مذکور یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۹ پلاک از سایر استان‌ها در کردستان رصد شده است، گفت: استان‌های تهران، آذربایجان غربی، همدان و کرمانشاه بیشترین سهم تردد را به خود اختصاص داده‌اند.

حسنی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد پلاک‌های کردستان نیز به ترتیب در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه و تهران ثبت شده که در مجموع سه میلیون و ۳۷۳ هزار و ۶۰۷ تردد بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی تردد در محور کامیاران _ کرمانشاه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: بیشترین کاهش تردد نیز در محور بانه_ سردشت با شش درصد گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان از برقراری یک هزار و ۲۸۳ تماس با سامانه ۱۴۱ در تیر سال جاری خبر داد و گفت: کاربران جاده‌ای می‌توانند پس از برقراری ارتباط با این سامانه از وضعیت ترافیکی راه‌ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها و محدودیت‌های اعمال شده مطلع شوند و شکایت خود را در حوزه راه‌ها ثبت کنند.

کد خبر 776498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.