پیش بینی آب و هوای چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۹ مرداد

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: برای هفته جاری آسمان استان در اواسط روز و بعد ازظهر توأم با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، این ابرناکی و نفوذ رطوبت به منطقه باعث افزایش احساس گرما خواهد شد و افزایش ابر در منطقه طی روزهای آتی احتمال رخداد رگبارهای موقتی در نیمه شرقی استان را در پی خواهد داشت، همچنین استقرار هوای گرم تا پایان هفته و هفته آینده انتظار می‌رود.

وی افزود: صبح امروز _سه‌شنبه نهم مرداد_ شاهد پدیده غبار رقیق در بخش‌های از استان بودیم، برای روزهای آتی به خصوص فردا هم رخداد این پدیده مورد انتظار است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری، گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا هفتم مرداد ۱۴۰۳، دمای میانگین استان، حدود ۱.۷ درجه سلسیوس افزایش را نسبت به بلند مدت نشان می‌دهد، همچنین دمای هوا از ابتدا فصل تابستان هفتم مرداد ۱.۵ درجه و از اول ماه مرداد دو درجه سانتی‌گراد نسبت به بلند مدت افزایش داشته است.

نوروزی، با اشاره به وضعیت دمایی استان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بن، کوهرنگ و شلمزار با کمینه دما ۱۸ درجه سانتی گراد خنک‌ترین ایستگاه‌های استان بودند.

وی خاطرنشان کرد: بازفت با ۴۳ درجه سانتی‌گراد و بعد از آن لردگان و مالخلیفه با ۴۲ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته دمای بیشینه و کمینه در شهرکرد به ترتیب ۳۹ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد بوده است.

نوروزی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای شهرستان کوهرنگ و سامان گفت: آسمان کوهرنگ و سامان نیز صاف تا کمی ابری، در اواسط روز و بعد از ظهرها توأم با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی‌می‌شود اگرچه در سامان غبار رقیق صبحگاهی نیز انتظار می‌رود.

وی با اشاره به وضعیت دمایی دو شهرستان کوهرنگ و سامان طی ۲۴ گذشته، ادامه داد: دما کمینه و بیشینه در شهر سامان به ترتیب ۲۱ و ۳۹ و در شهر چلگرد ۱۸ و ۳۵ بوده است.

کد خبر 776491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.