شاخص پاسخگویی اصفهان در صدور مجوزهای کسب و کار ۹۴ درصد است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: شاخص پاسخگویی استان اصفهان در صدور مجوزهای کسب و کار ۹۴ درصد می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر یارمحمدیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا کنون ۱۵۱،۸۶۷ درخواست صدور مجوز در استان اصفهان ثبت شده است که تا پایان خرداد ۱۴۰۳ تعداد ۷۳،۰۷۲ مجوز صادر شده است.

وی افزود: در تیر ماه سال جاری در اجرای تبصره ۳ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها برای آن دسته از درخواست‌های مجوز که مراجع صدور در بررسی آنها تأخیر داشته اند به طور خودکار از طریق درگاه ملی مجوزها، مجوز صادر شده است تا سرمایه گذاران دیگر معطل مجوز نباشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان تصریح کرد: قانون این اختیار را داده است که اگر دستگاه مرجع صدور مجوز در بررسی درخواست‌ها تأخیر داشت، مجوز به صورت خودکار صادر شود، از زمان تصویب قانون (۱۴۰۱) این موضوع جهت همراهی دستگاه‌ها موقوف الاجرا شده بود اما با پایان یافتن مهلت مذکور در تیرماه، درخواست‌هایی که معطل نظر دستگاه بودند به طور خودکار صادر شد. در مجموع بالغ بر ۵۰۰۰ مجوز خودکار برای متقاضیان اصفهانی که درخواست آنان در مهلت مقرر توسط دستگاه بررسی و تعیین تکلیف نشده، صادر شده است.

یارمحمدیان گفت: مجوزهای صادر شده به صورت خودکار از نظر قانون کاملاً معتبر هستند و صاحبان این مجوزها تحت حمایت دولت قرار دارند.

وی افزود: صاحبان شناسه یکتا نیازی به مراجعه به ادارات دولتی ندارند و می‌توانند کسب و کار خود را شروع کنند و در مواجهه با استعلامات قانونی ارائه شناسه یکتای مجوز صادره کفایت می‌کند.

کد خبر 776468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.