صدور هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری با اعلام اینکه هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال و جنوب استان نیز صادر شده‌است، اظهار کرد: از صبح پنجشنبه تا صبح شنبه سیزدهم مرداد، وزش باد شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت احتمال افزایش غبار و وزش باد شدید برای زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان و اختلال در ترددهای جاده‌ای به ویژه مسیرهای زابل _ زاهدان، زاهدان _ نهبندان، زابل _ نهبندان، زاهدان _ بم و ایرانشهر _ بم و احتمال اختلال در تردد ریلی زاهدان _ بم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از بعد ازظهر تا اواخر وقت امروز برای نیمه جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیک شهر، لاشار، سرباز، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، خاش و تفتان رخداد رگبار و رعدوبرق به همراه باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود، همچنین از ترددهای غیرضروری در فضای باز و کار در ارتفاع پرهیز شود.

حیدری با تاکید بر محافظت از گلخانه‌ها تصریح کرد: شهروندان ضمن پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات، از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند، همچنین و از محصولات کشاورزی محافظت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 776464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.