تشدید توده پرفشار جنب حاره‌ای در اصفهان/موج دوم گرمای تابستانی در راه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همزمان با تقویت توده هوای گرم جنب حاره‌ای در استان و مطابق پیش‌بینی‌ها از اواسط هفته آینده مجدد با تداوم الگوی گرم تابستانی، دما در استان دو تا پنج درجه بالاتر از میانگین خواهد بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پیش‌بینی شده مجدد از اواسط هفته آینده با تداوم الگوی گرم تابستانی که تا بیستم مرداد تداوم دارد، اظهار کرد: طی این مدت به طور حتم شاهد افزایش دما در سطح استان نسبت به نرمال در مدت مشابه باشیم.

وی با اشاره به اعلام آماده‌باش اداره کل مدیریت بحران استان اصفهان طی فوریتی و کنترل حوادث ناشی از تداوم و ماندگاری توده هوای گرم تابستانه در استان، افزود: مراکز خدمات امدادی، فوریتی و اورژانسی سطح استان در قالب ۳۲۰ تیم آماده ارائه خدمات درمانی و فوریتی موردنیاز به شهروندان هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: تمام دستگاه‌های امدادی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های برق آب و فاضلاب، اورژانس، جمعیت هلال احمر، شرکت گاز و مراکز بهداشتی درمانی و هماهنگی و اعمال نظارت فرمانداری‌ها جهت ارائه به موقع خدمات امدادی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی تصریح کرد: بر اساس تأثیرات افزایش دما بر کاهش راندمان و بازدهی تجهیزات برقی و تشدید حوادث حریق در تابلوها و پست‌های برق و ترانسفورماتورها به علت داغ شدن تجهیزات شبکه‌ها و کابل‌های برق تیم‌های امدادی شرکت‌های برق و آتش‌نشانی، شهرداری‌ها موظف شدند در جهت کنترل به موقع حوادث، بازسازی، اصلاح شبکه‌ها و ترانس‌ها اقدام کنند.

شیشه‌فروش پیرامون آماده‌باش تیم‌های امدادی، شماره‌های اضطراری ۱۲۵ آتش‌نشانی‌ها، ۱۲۱ شرکت برق طی شبانه‌روز فعال است، گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به موقع افراد آسیب‎‎پذیر در برابر گرمازدگی با آماده‌باش تلفن‌های امدادی ۱۱۵ اورژانس، ۱۱۲ هلال احمر جهت پاسخ به حوادث تلفن‌های فوریت و ۱۲۲ حوادث آب نیز به صورت ۲۴ ساعته در جهت امدادرسانی در حوادث برق و آب فعال خواهند بود.

وی اظهار کرد: رعایت الزامات بهداشتی و حفاظتی برای عموم در برابر افزایش دما، ممنوعیت قرارگیری در برابر تابش مستقیم خورشید و حفاظت در برابر اشعه فرابنفش در ساعات ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ بعدازظهر و استفاده از لوازم حفاظت فردی مطابق با توصیه‌های مراکز بهداشتی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر پیشگیری از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و ضایعات گیاهی فضای سبز و جلوگیری از هرگونه اقدامی که منجر به ایجاد گرد و خاک و آلودگی هوا شود، رعایت اصول ایمنی در تردد با خودروها با رفع نقص از خودروها در برابر گرما، جوش آوردن خودرو، ترکیدگی لاستیک، حریق در خودرو به دلیل قرار دادن اقلام آتش زا مثل اسپری، رعایت اصول ایمنی تردد در جاده‌ها به علت کاهش میدان دید و گرمازدگی تاکید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری بخش‌های مصرف خانگی در مصرف بهینه آب و برق و مشارکت در پویش‌های مصرف بهینه برق و آب، جلوگیری از مصارف غیرمتعارف آب و شستشوی خودروها، آب‌ریزی در معابر و شستشوی حیاط منازل و کوچه‌ها با آب شرب ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 776451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.