بعد بین‌المللی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دوره هفدهم پررنگ‌تر شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ گروه خارجی برای شرکت در هفدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: امسال بُعد بین‌المللی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بسیار پررنگ‌تر دیده شده است و گروه‌های درجه یک بین‌المللی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، ظهر _ امروز سه‌شنبه نهم مرداد_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: امسال هفدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، طی روزهای بیستم تا بیست‌وچهارم مهر در شهر مریوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ گروه خارجی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: امسال بُعد بین‌المللی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بسیار پررنگ‌تر دیده شده است و گروه‌های درجه یک بین‌المللی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به اهداف این جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت امید و افزایش نشاط اجتماعی، تقویت همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان و شهروندان و ایجاد امکانی برای تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر در میان هنرمندان کشور از جمله اهداف هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان است.

دریایی ادامه داد: موضوعات این جشنواره نیز شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم)، جوانی جمعیت، وفاق و همدلی و انسجام اجتماعی، نشاط جمعی و مشارکت اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ صلح و دوستی، توجه به موضوعات شهروندی و آگاهی بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در یک شهر مرزی و در جوار دریاچه زریبار نشان دهنده امنیت پایدار این استان است که هنرمندان مطرح کشور و بین‌المللی در این شهر گرد هم آمده و بدون هیچ‌گونه مشکلی به اجرای نمایش می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: با اقتباس از این جشنواره، از دو سال گذشته جشنواره موسیقی خیابانی نیز در شهر کامیاران برگزار می‌شود و علاوه بر آن جشنواره تئاتر کردی را نیز در شهر سقز داریم.

دریایی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری طی سه سال اخیر در استان کردستان، عنوان کرد: افزایش پلاتوهای تئاتر و سالن‌های سینما در شهرستان‌های استان کردستان در دولت سیزدهم بسیار مورد توجه قرار گرفته و ساخت تالار فرهنگ مرکزی شهر سنندج نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

بعد بین‌المللی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دوره هفدهم پررنگ‌تر شده است

کیفیت آثار ملاک شرکت در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است

فاتح بادپروا، دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز در این نشست تاکید کرد: در این دوره کیفیت آثار ملاک انتخاب و در اولویت ما بوده است و به دنبال افزایش کمیت نبوده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هفدهم در دو بخش آزاد و بین‌الملل، افزود: مکان‌های برگزاری نیز به چهار مکان و یک روستا کاهش یافته است، چون سعی کرده‌ایم مکان‌هایی را که دارای امکانات و شاخص‌های لازم برای برگزاری تئاتر خیابانی هستند انتخاب کنیم.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد: گروه‌های مطرح بین‌المللی در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت که تا ۱۰ روز آینده نتایج راه‌یافتگان به بخش بین‌الملل اعلام خواهد شد.

بادپروا گفت: حدود هفت نفر از دبیران جشنواره‌های معتبر بین‌المللی تئاتر نیز در این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور خواهند داشت و می‌توانند آثاری را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت شهر مریوان برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مثال‌زدنی است و در این دوره شور و نشاط اجتماعی و برگزاری کارناوال شادپیمایی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 776422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.