تخریب ۵۷ بنای غیرمجاز در حریم راه‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از تخریب ۵۷ ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان قزوین خبر داد.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به شناسایی ابنیه و سازه‌های غیرمجاز ساخته‌شده در حریم راه‌های استان، اظهار کرد: ۵۷ بنا و ساخت‌وساز غیرمجاز صورت گرفته در حریم راه‌های این استان را با حکم دادستان تخریب کردیم و ۱۵ پرونده تخریب هم در مرحله پیگیری قرار دارد.

وی افزود: براساس ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تأسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.

دبیر کمیسیون حریم راه‌های استان قزوین از موافقت این کمیسیون با ساخت ۲۷ ابنیه در حریم راه‌های این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در چهارماهه نخست سال جاری این کمیسیون یک‌بار تشکیل جلسه داده و با ساخت ۲۷ بنا موافقت کرده است.

حق‌لطفی تجاوز به حریم راه‌ها و ساخت‌وساز در آن‌ها را از عوامل حادثه‌ساز در جاده‌های استان قزوین دانست و ادامه داد: مقابله با این ساخت‌وسازهای غیرقانونی از وظایف سازمان راهداری است و بر همین اساس گشت‌های راهداری استان قزوین در راستای حفاظت و صیانت از راه و حریم راه و جلوگیری از حوادث، به طور مستمر در جاده‌ها حضور دارند.

وی اضافه کرد: با مشاهده هرگونه تجاوز به حریم راه آن را توقیف و به مراجع بالادستی معرفی می‌کنیم و در این میان با هیچ کسی تعارف نداریم.

کد خبر 776417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.