پیش بینی آب و هوای هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۹ مرداد

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت‌ آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مرضیه سی‌سی‌پور، صبح امروز_سه‌شنبه نهم مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب‌شرقی، مناطق دریایی هرمزگان، به ویژه غرب دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج است و در سواحل جزایر بروز گردوغبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی افزود: بیشینه سرعت باد در این مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت‌وآمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت‌وآمد ایمن سایر شناورها صورت گیرد.

وی برای بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان بشاگرد و برخی نقاط مستعد، رشد ابر همراه با رگبار باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

سی سی پور با بیان اینکه این شرایط جوی و دریایی تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد، گفت: از روز پنجشنبه از میزان سرعت بادها کاسته می‌شود و از اوایل هفته آینده مجدداً با افزایش بادهای جنوب شرقی، مناطق دریایی استان مواج می‌شود و در این مدت نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

کد خبر 776330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.