قوه قضائیه درکنار دولت خواهد بود

رئیس قوه قضائیه گفت: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند قوه قضائیه در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در تمامی مسائل درکنار دولت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز _سه‌شنبه نهم مرداد_ در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سلامت برگزار شد و مردم آقای دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند.

وی افزود: امروز رئیس جمهور محترم طبق اصل ۲۱ قانون اساسی در پیشگاه قرآن کریم و در برابر نمایندگان ملت شریف ایران سوگند یاد می‌کنند خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور و پشتیبانی از حق و از هرگونه خودکامگی پرهیز نمایند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: رئیس جمهور محترم از زمان انتخابات تا کنون بارها تاکید کرده‌اند که همانند امیرمومنان علی علیه السلام همه تلاش خود را برای پیشرفت و عدالت به کار خواهند برد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند قوه قضائیه در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در تمامی مسائل در کنار دولت خواهد بود.

وی اضافه کرد: قدرتی که مردم به عنوان یک امانت مقدس به رئیس جمهور سپردند، نگه داری کند و به نفر بعدی بسپارند.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: انتخابات در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد و مردم در نهایت رئیس جمهور خود را برگزیدند؛ این رأی توسط رهبر انقلاب تنفیذ شد و به این ترتیب ایشان مسئولیت قوه مجریه را عهده دار شدند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: امروز نیز رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و مقابل نمایندگان کشور سوگند یاد می‌کند تا پاسدار نظام و قانون اساسی باشند و همه استعداد و صلاحیت خود را در انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفتند، به کار گرفته و خود را وقف خدمت به مردم، ترویج دین و اخلاق و پشتیبانی از حق کند و از هرگونه خودکامگی پرهیز کند.

وی با تبریک به رئیس جمهور منتخب، گفت: توفیق ایشان در تحقق مسئولیت سنگین ریاست جمهوری را خواستاریم.

کد خبر 776284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.