علت ۷۰ درصد فوت موتورسیکلت‌سواران در تصادفات، استفاده نکردن از کلاه ایمنی است

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با تشدید نظارت‌ها و برگزاری برنامه‌های آموزشی، استفاده از کلاه ایمنی را برای کاهش صدمات ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌سواران الزامی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی‌اصغر زارع اظهار کرد: استفاده از کلاه ایمنی یکی از مهم‌ترین وسایل برای حفظ جان موتورسیکلت‌سواران در تصادفات و حوادث ترافیکی است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۷۰ درصد از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات در بین موتورسیکلت سواران به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی مناسب بوده است، از همین رو تمام موتورسیکلت‌سواران باید به اهمیت استفاده از این وسیله حفاظتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در راستای افزایش آگاهی عمومی و ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، برنامه‌های آموزشی گسترده‌ای را با هدف کاهش تعداد حوادث، کاهش آسیب‌های جانی موتورسیکلت‌سواران در تصادفات و جلب همکاری بیشتر شهروندان در بین جامعه هدف اجرایی کرده است.

زارع خاطرنشان کرد: مأموران پلیس در سطح شهر و جاده‌های برون استانی حضور فعالی دارند و با هر گونه تخلفی برابر قانون برخورد خواهند کرد، انتظار می‌رود موتورسیکلت‌سواران نیز برای حفظ جان خود و دیگران، همواره از کلاه ایمنی استفاده کنند و به قوانین احترام بگذارند.

کد خبر 776204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.