پیشنهاد جدید سازمان برنامه و بودجه برای مطالبات گندم‌کاران چه بود؟

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: از سوی سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شده که اوراق بهادار به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران داده شود تا آن‌ها وصول کنند و بدهی گندم‌کاران را پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گندم یکی از اصلی‌ترین کالاهای استراتژیک و اساسی بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نقش زیادی در سفره خانوارها ایرانی دارد از این رو هر ساله دولت‌ها به‌دنبال افزایش خرید تضمینی گندم، رشد تولید و خودکفایی در تولید آن هستند.

با وجود اینکه دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه خرید تضمینی گندم انجام داده است، اما کشاورزان هم چنان از وصول مطالبات ناراضی هستند.

پیشنهاد جدید سازمان برنامه و بودجه برای مطالبات گندم‌کاران چه بود؟

در این راستا عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گذشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به ۱۲ میلیون تن برسد.

وی افزود: ۵۲ همت از مطالبات گندم‌کاران یک ماه پیش و ۱۰ همت هفته گذشته پرداخت شد و نزدیک به ۱۱۰ همت سازمان برنامه و بودجه به کشاورزان بدهی دارد که این سازمان باید پاسخگوی گندم‌کاران باشد.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به اینکه کشاورزان از سه ماهه گذشته مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و ۶۵ درصد از طلب آن‌ها باقی مانده است

هاشمی عنوان کرد: از سوی سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شده که اوراق بهادار به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران داده شود تا آن‌ها وصول کنند و بدهی گندم‌کاران را پرداخت کنند که با این حساب که این اوراق ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت وصول می‌شوند آن شرکت متضرر می‌شود.

به گزارش ایمنا، بیشترین میزان خرید تضمینی گندم به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۲ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن، فارس ۸۳۸ هزار تن، کرمانشاه ۷۲۵ هزار تن، کردستان ۶۴۲ هزار تن، خراسان رضوی ۴۹۸ هزار تن، همدان ۴۶۲ هزار تن و لرستان ۳۸۲ هزار تن است.

عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد همچون کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 776195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    9 2
    دم از تولید داخلی می‌زنید اونوقت یه گندم به این مهمی که نان مردم هست را نتوانسته اید مدیریت کنید دو ساله گندمکاران علی رغم تولید مناسب همگی ورشکسته شده و ناراضی هستن. نه قیمت مناسب هست نه پرداخت پول و نه حمایتی میشه از گندمکاران.
  • علی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    8 1
    چراپول گندم گلستان باقیمانده ۷۰ روز است خبر نیست قیمت گندم پایین کشاورزدرک کنید سخت ترین شغل است
    • داراب IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
      1 0
      گندم ما 22/2/403زدیم تحویل دادیم خبری نیست داراب فارس
  • کشاورز IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    9 3
    این ازافتخارات کشاورزان در تولید گندم هست نه دولت.بلکه دولت نالایق است درپرداخت پول گندم وگران کردن نهاده ها
  • کشاورز بدبخت IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    12 1
    این شد تقدیر از کشاورزان... با پرداخت نشدن پول محصولات...مارا بی.آبروکردین.اعتبارکشاورزان.ازدست.رفت.خیرنبینید
  • ظلم ستیز IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    7 1
    امیدی به اصلاح نیست .
  • اسکندر IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    1 0
    گندم یک یک مساله مهم هم برای کشاورزان وهم برای ایران ولی اینونتونستن مدیریت کنن شمافقط حرف زدنوبلدین ولی به عمل باشه نمیشه روشماهاحساب کرداگه واقعانمیتونستین پرداخت کنین چرابه بخش خصوصی واگذارنکردین
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    1 0
    اولا داریدکشاورزان راپاس کاری می کنید دوما نه وعده درست حسابی نه پرداخت به موقع سوما گندم را با یک قیمت خریداری می کنید بایک قیمت نجومی به کشاورز می فروشید در آخرهیچ خدماتی دراختیارکشاوررتحویل نمی دهید.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 0
    کی واریز میکنید