عوامل مؤثر بر قیمت شارژ کپسول آتش نشانی
خدمات شارژ کپسول آتش نشانی ماهان گستر همگام

یکی از نکات مهم در زمینه نگهداری و تعمیر کپسول آتش نشانی، شارژ این تجهیز است. به طوری که مواد خاموش کننده موجود در داخل کپسول، باید با مواد نو جایگزین گردد و فشار داخل سیلندر و همینطور سلامت یراق آلات نیز مورد بررسی قرار بگیرند.

در طی فرآیند شارژ کپسول آتش نشانی، کپسول با عامل خاموش کننده مناسب که مطابق با استاندارد کپسول‌ها شامل آب و گاز، دی اکسید کربن و پودر و گاز است، پر می‌شود و مجدد تحت فشار قرار می‌گیرد تا در مواقع اضطراری، کارایی لازم را داشته باشد. برای آشنایی با جزئیات قیمت شارژ کپسول آتش نشانی، در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی باید همیشه آماده استفاده باشد. اگر تاریخ مصرف کپسول شارژ آتش نشانی گذشته باشد، فشار داخلی آن کم می‌شود و حتی خود عامل خطری برای اموال و جان کاربران خواهد بود.

از سویی دیگر در صورت بروز آتش نشانی، ثانیه به ثانیه آتش شعله‌ور خواهد شد و فرصت زیادی برای اطفای حریق نیست. در چنین شرایطی فقط یک کپسول آتش نشانی سالم، می‌تواند مشکل را رفع کند.

بنابراین اگر اقدام به خرید کپسول آتش نشانی کرده‌اید، بهتر است بررسی‌های دوره‌ای آن را انجام دهید و در صورت نیاز برای شارژ آن اقدام کنید. اینگونه اطمینان خواهید داشت که کپسول آتش نشانی شما در شرایط اضطراری، دارای عملکرد مناسبی است و می‌توانید بر روی آن حساب باز کنید.

عوامل مؤثر بر قیمت شارژ کپسول آتش نشانی

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی از جمله سوالات رایجی است که برای کاربران وجود دارد. در تعیین قیمت شارژ کپسول آتش نشانی، موارد بسیاری تاثیرگذار هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • نوع مواد داخلی کپسول‌های آتش نشانی : قطعا قیمت شارژ کپسول آتش نشانی بر اساس موادی که در داخل آن به کار می‌رود، متفاوت است. اینکه شما قصد شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز، آب و گاز و دی اکسید کربن را دارید، تا حد زیادی تعیین کننده قیمت نهایی شارژ این تجهیز است.
  • میزان ظرفیت کپسول : هر چه میزان ظرفیت کپسول آتش نشانی بیشتر باشد، قیمت شارژ آن نیز بالاتر خواهد بود. چراکه به مواد بیشتری برای شارژ آن‌ها نیاز است.
  • نیاز داشتن و یا نداشتن به برخی قطعات جانبی : در برخی موارد در روند شارژ و بررسی کپسول آتش نشانی، ممکن است نیاز به تعویض برخی قطعات نیز باشد. در این صورت افراد باید هزینه تعویض قطعات معیوب را مازاد بر هزینه شارژ کپسول نیز پرداخت کنند.
  • برند مواد پر کننده: موادی که برای شارژ کپسول‌های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سوی برندهای مختلفی نیز تولید شده‌اند که می‌توانند قیمت‌های متفاوتی نیز داشته باشند. برندهای معتبر به دلیل ارائه کیفیت بالاتر، قیمت بالاتری را نیز دارند.
  • دستمزد تکنسین : تکنسین‌های مختلف بر اساس میزان تجربه و مهارت خود، ممکن است هزینه‌های متفاوتی را برای شارژ کپسول آتش نشانی دریافت کنند.

در نظر داشته باشید شارژ کپسول آتش نشانی در شرکت ماهان گستر همگام با استفاده از تجهیزات به روز و همینطور بر اساس نرخ مصوب اتحادیه صورت می‌گیرد.

عوامل مؤثر بر قیمت شارژ کپسول آتش نشانی

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2

کپسول‌های آتش نشانی CO2 باید هر شش ماه یکبار بررسی شوند و هر سال نیز برای شارژ آن‌ها اقدام شود. بنابراین بهتر است هر 6 ماه یکبار، کپسول آتش نشانی را از جهات مختلفی شامل وزن، وضعیت بدنه و... بررسی کنید. کپسول‌های آتش نشانی CO2 حتی اگر استفاده نشوند و یا مقدار کمی از محتویات آن‌ها استفاده شود، باید مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز برای شارژ آن‌ها اقدام شود.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2 بستگی به حجم کپسول آتش نشانی دارد. به طوری که هزینه شارژ این نوع کپسول آتش نشانی 1 کیلوگرمی از 2000000 ریال آغاز می‌شود و یا افزایش حجم، افزایش قیمت دارد. به طوری که قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2 با حجم 30 کیلوگرمی 7950000 ریال است.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی آب و گاز

از کپسول‌های آتش نشانی آب و گاز برای خاموشی آتش سوزی کلاس A استفاده می‌شود. این دسته از کپسول‌ها برای خاموش کردن آتش سوزی، یک جت آبی را به سمت آتش سوزی، پرتاپ خواهند کرد.

از نکات شارژ کپسول آتش نشانی آب و گاز، این است که این دسته از کپسول‌های آتش نشانی، پس از هر بار استفاده نیاز به شارژ مجدد دارند. برای شارژ آن‌ها نیز از آب و گاز (۳% فوم) با مواد مخصوص استفاده می‌گردد.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی 6 لیتری آب و گاز برابر با 2500000 ریال است که با افزایش حجم به 50 لیتر این مقدار به 7200000 ریال می‌رسد. برای اطلاع از قیمت دقیق متناسب با حجم کپسول آتش نشانی مدنظرتان، با کارشناسان شرکت ماهان گستر همگام در ارتباط باشید.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز

روند شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز، به این صورت است که ابتدا باید فشار داخل کپسول کاهش پیدا کند و محتویات داخل کپسول به صورت کامل تخلیه شود. در مرحله بعدی، تکنسین شیر تخلیه را باز می‌کند و دریچه را تمیز می‌کند. پس از بررسی درام، سوپاپ مونتاژ شده و مجدد بر روی سیلندر نصب می‌گردد.

در مرحله بعدی، کپسول آتش نشانی با مواد خاموش کننده مناسب پر می‌شود. بررسی شارژ کامل کپسول، توسط فشارسنج صورت می‌گیرد. در نهایت این فرآیند با تست نشتی، نصب شلنگ و وزن کشی کپسول به اتمام می‌رسد.

بهتر است این دسته‌ از کپسول‌های آتش نشانی پس از هر بار استفاده مجدد شارژ شوند؛ حتی اگر محتویات داخل آن به طور کامل تخلیه نشده باشد. همینطور بر اساس توصیه شرکت‌های سازنده، بهتر است این نوع کپسول‌های آتش نشانی، هر 6 ماه یکبار بررسی شوند و هر یک سال یکبار نیز برای شارژ آن‌ها اقدام شود.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز نیز با میزان ظرفیت آن، متغیر خواهد بود. این هزینه برای کپسول آتش نشانی 1 کیلوگرمی پودری با هزینه 1200000 ریال آغاز می‌شود و برای کپسول آتش نشانی 250 کیلوگرمی پودری با هزینه 92000000 ریال افزایش خواهد داشت.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2

خدمات شارژ کپسول آتش نشانی ماهان گستر همگام

اگر برای مقابله با شرایط اضطراری و عدم غافلگیری در هنگام آتش سوزی، اقدام به خرید کپسول آتش نشانی کرده‌اید، این توجه شما به ایمنی و امنیت فضایی که در آن زندگی و یا کار می‌کنید، قابل احترام و ارزشمند است.

با این حال در نظر داشته باشید صرفا خرید کپسول آتش نشانی برای مقابله با شرایط غیرقابل پیش‌بینی و آتش سوزی غیرمنتظره کافی نیست. به طوری که شما باید پس از خرید نیز در بازه‌های زمانی مشخصی نسبت به بررسی‌های دوره‌ای اقدام نمایید و در صورت نیاز برای شارژ کپسول آتش نشانی اقدام کنید.

در این محتوا به عوامل موثر بر قیمت شارژ کپسول آتش نشانی پرداختیم و امیدواریم مطالب آن برای شما مفید واقع شده باشد. شرکت ماهان گستر همگام یکی از شرکت‌های مجهز در زمینه تجهیزات آتش نشانی در استان تهران است که خدمات شارژ کپسول آتش نشانی را همراه با فاکتور رسمی، رعایت استانداردهای لازم، با استفاده از مواد درجه یک و به صورت اصولی، به شما عزیزان ارائه می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی، با کارشناسان شرکت ماهان گستر همگام و شماره های ۰۲۱۳۳۵۰۰۱۵۴ | ۰۲۱۳۳۵۰۰۴۶۹ | ۰۹۰۱۳۷۴۰۱۱۶ | ۰۹۱۲۶۰۸۱۱۷۱ در ارتباط باشید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

کد خبر 776120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    1 0
    سلام خرید از شرکت ماهان گستر تجربه خوبی بود ممنون از تیم با تجربه ماهان گستر