مریم لطیفی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هزینههای بسیاری در راستای تردد بهتر شهروندان در آزادسازی و احداث معابر شده و بهطور مثال یک معبر با سه خط عبور ایجاد شده است، اما در عمل یک یا دو خط عبور قابل استفاده بوده و دیگر خطوط صرف پارک دوبل خودروی تعدادی از شهروندان ناآگاه شده است.
وی با بیان اینکه بعضی پارکهای دوبل خودروها در سطح شهر به دلیل نبود آگاهی شهروندان از پیامدهای آن رخ میدهد، افزود: در بعضی معابر با وجود فضای پارک حاشیهای در طول خیابان و پارکینگ عمومی، شاهد پارکهای دوبل خودروها کنار خیابان هستیم که اعمال قانون، راهحل اصلی مقابله با این معضل است و متخلفان باید جریمهای را پرداخت کنند.
رئیس گروه مطالعات معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه معابر سطح شهر ظرفیت مشخصی دارد، تاکید کرد: با پارک دوبل خودروها، تعداد خطوط عبور و ظرفیت معبر کاهش پیدا میکند و عملکرد معابر دچار اختلال میشود.
لطیفی گفت: پارک دوبل یکی از معضلات مدیریت ترافیک شهری بوده که تعداد بسیاری از معابر مهم سطح شهر را درگیر کرده است.
وی ادامه داد: افزایش تعداد پارک دوبل خودرو، این معضل را عادی کرده و بهعنوان یک رفتار ترافیکی قابل انجام و بدون هزینه در ذهن شهروندان نهادینه شده است، از اینرو علاوهبر فرهنگسازی، نیازمند اعمال قانون است.
رئیس گروه مطالعات معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارک دوبل خودرو هزینههای دیگری از جمله تأخیر بیشتر را به شهروندان تحمیل میکند، خاطرنشان کرد: شهروندان باید قبل از مراجعه به مراکز خرید یا خدمات با استفاده از خودروی شخصی، برای محل پارک خودرو خود برنامهریزی کنند و در ساعات شلوغ، بخشی از سفر خود را با حملونقل همگانی یا بهصورت پیاده انجام دهند.
لطیفی گفت: حتی پارک دوبل یک خودرو هم موجب از دست دادن یک خط عبور از خیابان میشود که پسزدگیهای ترافیکی و تأخیر را برای شهروندان به همراه دارد.
نظر شما