آب و هوای کشور ما مناسب قایق‌رانی نیست/  پیشرفت نیازمند تجهیزات است

ملی‌پوش سابق قایق‌رانی گفت: در قایق‌رانی تجهیزات بسیار مهم و تاثیرگذار است، بعد از آن باید در نظر داشته باشیم که آب‌وهوای کشور ما برای این ورزش مناسب نیست.

احمدرضا طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه قایق‌رانی یک ورزش تجهیزات‌محور است، اظهار کرد: قایق‌های جدیدی در رشته روئینگ وارد ایران شد که نتیجه خوبی داشت و برای نخستین بار توانستیم در این رشته سه ورزشکار در المپیک داشته باشیم که این موضوع از نظر آماری رشد خوبی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته اینکه هم‌زمان در کانو و کایاک نماینده داشته باشیم، بی‌سابقه بوده است، اما سال جاری توانستیم در هر دو رشته ورزشکار به پاریس اعزام کنیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که ما در این رشته پیشرفت داشته‌ایم و فدراسیون از نظر امکانات عملکرد خوبی داشته است.

ملی‌پوش سابق قایق‌رانی گفت: در قایق‌رانی تجهیزات بسیار مهم و تأثیرگذار است؛ بعد از آن باید در نظر داشته باشیم که آب‌وهوای کشور ما برای این ورزش مناسب نیست؛ ما در این رشته یک پیست استاندارد برای کانو و کایاک در تهران داریم که قاعدتاً نمی‌تواند برای روئینگ استفاده شود و برای اینکه یک تمرین برگزار شود، باید همه امکانات در تهران جمع شود، به‌یقین یکی از عوامل تأثیرگذار در شانس مدال ورزشکاران همین مورد است که اگر این دغدغه ورزشکاران برطرف شود، می‌توان برای قایقران‌های ایرانی شانس مدال در این رشته متصور بود.

طالبیان تصریح کرد: فکر نمی‌کنم در این المپیک مدالی کسب شود، اما در صورتی که قایق‌رانی ایران همین روند روبه‌رشد را حفظ کند، می‌توان در المپیک‌های بعدی ایرانی‌ها را به‌عنوان مدعی مدال برشمرد.

وی درباره عملکرد ایران در کسب سهمیه المپیک پاریس افزود: شرایط اقتصادی ورزشکاران خیلی در این موضوع تأثیرگذار بوده و منجر به این شده که ورزشکار کمتری در المپیک داشته باشیم.

ملی‌پوش سابق قایق‌رانی ایران گفت: باید پیش از المپیک برای ورزشکاران هزینه کرد؛ نمی‌شود ورزشکاران را چهار سال رها کرد و بعد از چهار سال به آن‌ها گفت اگر در المپیک مدال‌آوردی، جایزه به تو تعلق می‌گیرد. ۱۸ میلیارد جایزه خوبی برای مدال المپیک است به شرطی که پیش از آن برای ورزشکار هزینه شده باشد، در غیر این صورت این مورد توهین به ورزشکاران است. فکر می‌کنم اگر در طول مسیر دست ورزشکار را بگیریم، بهتر از این است که در انتهای مسیر هدیه‌ای به او بدهیم.

کد خبر 776031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.