۷۳ سال برای معاونت اولی سن بالایی نیست

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: با توجه به شیخوخیت عارف و ارتباط‌گیری وی با وزرای احتمالی به صورت رابطه برادری، هم زیستی، تبعیت و تمکین وزرا از مدیریت عارف به نظر می‌رسد که او مناسب‌ترین گزینه برای این سمت است.

محمد عطریانفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: به نظر می‌رسد مناسب‌ترین گزینه برای معاون اولی توسط رئیس جمهور صورت گرفت که برای آن می‌توان استدلال‌های مختلفی را بیان کرد از جمله اینکه عارف فردی هوشمند، دانشمند، مسلط بر مکانیزم ها و ساز و کارهای اداره دولت بوده و تجارب خوبی در موضع مسئولیت معاون اولی دولت خاتمی، ریاست سازمان برنامه و بودجه و وزیر مخابرات داشته است.

وی افزود: تجارب پیشین به عارف توانمندی مضاعفی می‌دهد که در شرایط بحرانی امروز بتواند کشور را مدیریت کند؛ از این رو می‌توان گفت وجود او در کنار پزشکیان مایه قوت و اعتماد به نفس و تقویت قلبی رئیس جمهور خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: گزینه‌های دیگری نیز برای معاونت اولی مطرح بود اما با توجه به شیخوخیت عارف و ارتباط‌گیری وی با وزرای احتمالی به صورت رابطه برادری، هم زیستی، تبعیت و تمکین وزرا از مدیریت عارف به نظر می‌رسد که او مناسب‌ترین گزینه برای این سمت است.

عطریانفر در پاسخ به سوالی درباره سن بالای عارف علیرغم شعار جوانگرایی دولت چهاردهم گفت: البته ۷۳ سال برای معاونت اولی سن بالایی نیست؛ جوان گرایی و نقش جوانان در حوزه عملیاتی و میدانی مورد ستایش قرار گرفته و توصیه می‌شود اما برای مدیریت‌های میان بخشی، فرابخشی و کلان اتفاقاً تجارب ذی‌قیمت و پیشین که دلالت بر تجارب است، جز ضروریات کار محسوب می‌شود؛ لذا جوان بودن معاون اول مقبول نیست و باید شخصیت پخته‌ای بتواند به صورت بالنده‌تر نقش ایفا کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: در بکارگیری نیروها ذهن ما معطوف به نتیجه است نه اینکه فقط بازی خوشایندی را بدون نتیجه در نظر بگیریم؛ از این رو در مدیریت دولت و داشتن کابینه موفق، معاون اولی باید بر ریلی حرکت کند که از پختگی و تجارب بالا برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه مقایسه مدیریت در پارلمان با دولت متفاوت است، ابراز کرد: عارف در دولت خاتمی معاون اول بود و عملکرد مورد احترامی داشت و مورد تأیید وزرای کابینه بود؛ اما در بحث فراکسیون اقلیت مجلس عارف در برخی سیاست‌ها توفیق چندانی نداشته است که این امر ناشی از رفتار وی نبوده بلکه در مجلس رئیس فراکسیون چهره‌ای مشابه دیگران است و تنها مسئولیت نظم دهی به آن فراکسیون را دارد؛ از این رو کسانی که این مقایسه را انجام می‌دهند باید نگاهی به گذشته مدیریت عارف در دولت خاتمی داشته باشند که قضاوت آنها تغییر و این انتخاب را تحسین کنند.

عطریانفر در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در قبال هر دولتی خواه ناخواه بنابر مأموریت رهبری خود موید و پشتیبان و حامی دولت هستند.

وی خاطر نشان کرد: محورهای فرمایشات رهبر انقلاب در بخشی بر همدلی و همراهی دلالت داشت و در بخش دیگری ناظر بر توصیه‌های مجلس و نمایندگان مجلس بود که در تعیین کابینه وفاق تمام عیاری را بروز دهند و محور سوم هم توصیه‌هایی برای موفقیت هر چه بیشتر پزشکیان در چند محور بود که خود پزشکیان هم به این محورها باور و وقوف کامل داشت.

کد خبر 775985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.