بریتانیا در انتظار گرم‌ترین روز در تاریخ خود

بر اساس پیش‌بینی‌ها، بریتانیا سه‌شنبه شاهد گرم‌ترین روز سال خود تاکنون خواهد بود، زیرا دمای بالا باعث موج گرمای رسمی احتمالی در چند روز آینده خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اداره هواشناسی اعلام کرد که لندن تا سه‌شنبه شاهد بالاترین دمای خود تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و سایر نقاط انگلستان دمای چهار یا پنج درجه گرم‌تر از میانگین معمول برای این زمان در ماه جولای را تجربه خواهند کرد.

گرم‌ترین روز سال در لندن تاکنون با دمای ثبت‌شده ۳۱.۹ درجه سانتی‌گراد در پارک سنت‌جیمز، نوزدهم جولای بوده است، با این حال موج گرمای پرفشار در سراسر این کشور و افزایش هوای گرم از جنوب، شرایط خشک و آفتابی ایجاد کرده است و در حال بالا بردن دمای هوا است. این امکان وجود دارد که شرایط فعلی دمای هوا به یک موج گرمای واقعی تبدیل شود که شب‌ها را نیز هم‌چون روزها گرم می‌کند. پیش از گرمای هوا در بریتانیا به‌نحوی نبود که بتوان آن را موج گرما نامید.

بریتانیا در انتظار گرم‌ترین روز در تاریخ خود

طبق گزارش اداره هواشناسی، آستانه موج گرما زمانی برآورده می‌شود که یک مکان حداقل سه روز متوالی را با حداکثر دمای بیش از مقدار تعیین‌شده ثبت کند. این دما برای اکثر مناطق بریتانیا ۲۵ درجه سانتی‌گراد، اما در لندن و مناطق اطراف آن تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در جنوب شرقی انگلیس در دوشنبه به ۲۹ و سه‌شنبه به ۳۲ درجه سانتی‌گراد برسد و بسیاری از مناطق این کشور شاهد دمای چهار تا پنج درجه گرم‌تر از میانگین برای این زمان باشند. تنها نواحی دوردست شمال غربی اسکاتلند و بخش‌هایی از ایرلند شمالی در این شاهد کمی ابر و احتمال بارندگی خواهند بود.

با این حال این طلسم تابستانی ممکن است به‌طور ناگهانی در چهارشنبه با بارش شدید باران به پایان برسد، اما هنوز مشخص نیست که این بارش تنها در جنوب انگلستان خواهد بارید یا زمین سایر بخش‌های بریتانیا را نیز مرطوب می‌کند.

به‌رغم بارش‌های ناگهانی، انتظار می‌رود دمای هوا تا هفته نخست آگوست بالا بماند، اما پس از آن‌که این طوفان‌های تندری از راه می‌رسند، هوا بسیار خنک‌تر و تازه‌تر می‌شود. با این حال هنوز هم بخش‌هایی از این کشور گرم‌تر از معمول باقی می‌مانند.

بریتانیا در انتظار گرم‌ترین روز در تاریخ خود

کد خبر 775938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.