پلمب و اخطار پلمب برای ۱۳۵ مشاور املاک متخلف در قزوین

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در گشت‌های بازرسی مشترک از مشاوران و بنگاه‌های املاک طی یک‌ سال اخیر، ۱۳۵ واحد مشاوره املاک در استان قزوین پلمب شده یا اخطار پلمب گرفتند.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه از تیر سال گذشته تا تیر سال جاری حدود ۳۱۵۰ فقره بازدید نظارتی از مشاوران املاک استان قزوین صورت گرفته است، اظهار کرد: در گشت‌های بازرسی مشترک از مشاوران و بنگاه‌های املاک طی یک‌سال اخیر ۱۳۵ واحد مشاوره املاک در استان قزوین پلمب شده یا اخطار پلمب گرفتند.

وی از شناسایی ۸۳۹ فقره تخلف در این بازدیدهای نظارتی خبر داد و افزود: در نتیجه ۷۷۸ فقره پرونده تخلف تعزیراتی برای بنگاه‌ها و مشاوران ملکی استان قزوین تشکیل و ۱۳۵ واحد مشاوره املاک در استان قزوین پلمب شده است یا اخطار پلمب دریافت کرده‌اند.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه در نتیجه پرونده‌های تعزیراتی حدود چهار میلیارد تومان جریمه از مشاوران مختلف املاک وصول شده است، اضافه کرد: رقم دقیق این وصولی سه میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان بوده است.

میزانی با اشاره به حضور کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی در گشت‌های مشترک، ادامه داد: در ضمن به تمامی مشاورین املاک اخطار داده‌ایم که اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند، بدون هیچ اغماضی آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائل حوزه مسکن عدم رعایت قوانین صنفی از سوی مشاوران املاک است، گفت: این افراد در گران‌فروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این‌رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود و به همین خاطر به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 775905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.