بیش از ۹۸ درصد روستاها تحت پوشش شبکه موبایل قرار دارند

مدیرعامل جدید شرکت مخابرات استان گلستان با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان تحت پوشش شبکه موبایل قرار دارند، گفت: در سه سال اخیر از محل اعتبارات شرکت و سرمایه‌گذاری‌های همراه اول، سه روستا را پوشش‌دهی و در چند روستا سایت جدید احداث کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، غلامعلی شهمرادی، صبح امروز – دوشنبه هشتم مرداد- در جمع خبرنگاران در رابطه با آنتن‌دهی ضعیف در برخی روستاهای استان، اظهار کرد: در این روستاها سیم‌کارت‌های همراه اول به راحتی جوابگو نیاز مردم است.

وی درباره پاسخ‌دهی ضعیف دستگاه‌های پز در برخی روستاها توضیح داد: دستگاه‌های پز یا پایانه‌های فروشگاهی درگاه متفاوتی دارند با سیم‌کارت خط ثابت و اینترنت همراه وصل می‌شوند، اگر سیم‌کارت همراه اول برای این دستگاه‌ها جوابگو نباشند، خط ارتباطی تلفن ثابت در روستا وجود دارد و می‌توانند به کار خود ادامه دهند و پرداخت را انجام دهند.

مدیرعامل جدید شرکت مخابرات استان گلستان با بیان اینکه سایت‌های آنتن‌دهی اپراتورها با دو سیستم انرژی جریان برق مستقیم و باتری پوشش‌دهی می‌شوند، افزود: در زمان قطعی برق این باتری‌ها به اندازه دو ساعت انرژی سایت را پوشش‌دهی می‌کنند اما با بالا رفتن عمر باتری، تأثیر گرمای هوا و قطعی مکرر برق موجب فشار بر باتری می‌شود و ساعت پوشش‌دهی سایت کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر در زمینه ارتباطات در سطح استان توسعه خوبی اجرا شد، از محل اعتبارات شرکت و سرمایه‌گذاری‌های همراه اول در سه سال اخیر سه روستا را پوشش‌دهی و در چند روستا سایت جدید احداث کردیم.

شهمرادی در خاتمه افزایش ضریب نفوذ اینترنت همراه در بین مشترکان را رو به رشد دانست و اظهار کرد: افزایش تعداد مشترکان، بلندمرتبه‌سازی در محدوده‌های جغرافیایی عامل اصلی نارسایی سیگنال به مشترکان است.

کد خبر 775897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.