گرمای هوا تا کی ادامه دارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه بیشینه دمای ۱۳ مرکز استان کشور طی امروز ۴۰ درجه و بیش از آن خواهد بود، گفت: دوشنبه و سه‌شنبه در بعضی مناطق شاهد کاهش دما هستیم و سپس شرایط دمایی کشور از چهارشنبه با افزایش دما، به حالت عادی تابستانه بازمی‌گردد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت دمای هوای استان‌های کشور اظهار کرد: دوشنبه و سه‌شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز و شمال شرق کشور، کاهش نسبی دما و در بعضی از مناطق مذکور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و شرایط دمایی سپس از چهارشنبه با افزایش دما، به حالت عادی تابستانه بازمی‌گردد.

وی افزود: امروز اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد و سپس یزد با دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان کشور خواهند بود و طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای یزد از ۴۶ درجه سانتی‌گراد به ۴۳ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و سپس به ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بیشینه دمای هوای اهواز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۴۸ درجه سانتی‌گراد، روز چهارشنبه ۴۹ درجه سانتی‌گراد و روز پنجشنبه مجدد ۴۸ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد.

ضیائیان ادامه داد: اردبیل با بیشینه دمای هوای ۱۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان طی امروز خواهد بود که دمای هوای این مرکز استان طی روز چهارشنبه به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و پنجشنبه با کاهش دما، بیشینه دمای این مرکز استان ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای ۱۳ مرکز استان کشور طی امروز ۴۰ درجه و بیش از آن خواهد بود، خاطرنشان کرد: اصفهان نیز طی امروز بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 775871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.