رئیس‌جمهور پرونده‌های نیمه‌باز و بلاتکلیف اقتصادی را سامان دهد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شغل اصلی رئیس دولت چهاردهم به نحوه مواجهه با اقتصاد بیمار کشور پرداخت و گفت: باید در اتاق عمل شاهد اقدامات جدی در حوزه مسائل اقتصادی باشیم و البته جراحی اقتصادی کشور باید با کمترین ضرر انجام شود.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس دولت چهاردهم اظهار کرد: بخشی از بیانات رهبر انقلاب در قالب توصیه‌ها در واقع توصیه نیست، بلکه فرمان و لازم‌الاجرا است.

وی با اشاره به این فرامین گفت: در بیانات معظم‌له اولویت مسائل کشور مسئله اقتصاد است که نقشه راه آن در برنامه هفتم توسعه توسط مجلس ریل‌گذاری شده و دولت مکلف به اجرای آن است.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: دولت باید به مسئله معیشت مردم، کنترل تورم و نقدینگی و رشد تولید ناخالص ملی که قانون آن را مشخص کرده بپردازد، همچنین دولت باید پرونده‌های باز را تعیین‌تکلیف کند که بخشی از آن به مسائل اقتصادی بازمی‌گردد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسائل مربوط به برجام، FATF، حضور ایران در مناسبات اقتصادی بین‌المللی همچون شانگهای، بریکس، اکو و اوراسیا اشاره کرد.

وی تاکید کرد: تلاش دولت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند با رأیی که دادند تغییری در مشی اقتصادی کشور اتفاق افتاده است و مشکلات آن‌ها حل‌وفصل خواهد شد، از این رو یکی از کارهای رئیس دولت چهاردهم بستن پرونده‌های نیمه‌باز و بلاتکلیف به‌ویژه در مسائل اقتصادی است.

کنعانی مقدم با اشاره به مدرک تحصیلی و شغل اصلی پزشکیان یادآور شد: رئیس جمهور به عنوان یک پزشک می‌داند که در مواجهه با یک بیمار، باید پس از معاینه‌ها و دریافت گزارش‌های بالینی، بیماری را تشخیص داده و برای آن نسخه بپیچد که عمل به این نسخه لازم‌الاجرا است و اگر لازم به عمل جراحی باشد نیز به آن بپردازد؛ در حوزه اقتصاد بیمار نیز باید در اتاق عمل شاهد اقدامات جدی در حوزه مسائل اقتصادی باشیم و البته جراحی اقتصادی کشور باید با کمترین ضرر انجام شود.

وی در خصوص بیانات رهبر انقلاب در حوزه سیاست خارجی گفت: مسائل مربوط به سیاست خارجی کشور مصوبه مقام معظم رهبری است و دولت مجری آن است و نمی‌تواند خودسرانه به تغییر سیاست‌های استراتژیک نظام بپردازد.

این فعال سیاسی اصولگرا وزارت خارجه را بازوی اجرایی دولت دانست و افزود: رهبر انقلاب تاکید کردند که فرصت خوبی فراهم است و ریل گذاری‌های خوبی توسط شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان گذاشته شده است، به عبارتی لازم نیست رئیس‌جمهور دودباره چرخ را اختراع کند، بلکه باید همان اقدامات انجام شده را با تاکتیک‌های خود پیگیری و به نتیجه برساند و البته کارگزاران و وزرای انتخابی پزشکیان بنا بر توصیه‌های مقام معظم رهبری نباید شیفته غرب باشند.

کنعانی مقدم یادآور شد: معظم‌له فضا را برای دولت جدید باز کردند تا بتواند ارتباطات خود را با کشورهایی که در زمان تحریم‌ها با ما همراه بودند حفظ کرده و مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و این کشورها را تعمیق بخشد.

کد خبر 775869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.