اهمیت مراقبت از خودرو در روزهای داغ تابستان

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان به بیان نکاتی برای پیشگیری از آتش‌سوزی خودرو و پیشگیری از حوادث احتمالی در روزهای داغ مرداد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محمدجواد بلوردی با اشاره به هشدار افزایش دما طی روزهای اخیر، اظهار کرد: آن گروه از شهروندانی که در محیط کار به‌ویژه کارگاه‌های صنعتی، از مایعات قابل اشتعال استفاده می‌کنند، باید به‌صورت ویژه مراقبت کنند.

وی افزود: مصرف بی‌رویه از مایعات قابل اشتعال می‌تواند تبخیر سریع آن‌ها را به دنبال داشته باشد و با وجود بخار پخش‌شده، ممکن است دریافت هر جرقه یا شعله‌ای از محیط مجاور، منجر به وقوع آتش‌سوزی شود.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با درخواست از تمام رانندگان، مبنی بر رعایت نکات ایمنی، تصریح کرد: اشیای حاوی گاز، نظیر فندک، عطر، ادکلن و اسپری را داخل خودرو قرار ندهید؛ قراردادن ظرف‌های دربسته و بدون منفذ، مانند باطری‌ها، قوطی‌ها و بطری‌های دربسته، درون خودرو، خطرناک است.

وی با بیان اینکه داغی و افزایش میزان دمای هوا، می‌تواند موجب انبساط حجمی قوطی‌ها، بطری‌ها و ظرف‌های دربسته، و درنهایت باعث انفجار و آتش‌سوزی خودرو شود، ادامه داد: گذاشتن بطری‌های آب و آب‌معدنی داخل خودرو، می‌تواند با تابش مستقیم آفتاب به‌صورت ذره‌بین عمل کرده و باعث آتش‌سوزی خودرو شود.

بلوردی خطاب به عموم شهروندان، تأکید کرد: در این روزهای داغ از روشن کردن هرگونه آتش در طبیعت تا حد ممکن، به‌ویژه در حجم زیاد، خودداری کنند و در صورت روشن کردن، قبل از ترک محل، با ریختن آب بر روی آتش باقی‌مانده، از خاموش‌بودن کامل آن مطمئن شوند.

وی با اشاره به اینکه به‌جا گذاشتن ذغال گداخته در محیط طبیعت، موجب پراکنده‌شدن این ذغال‌ها در طبیعت و آتش‌سوزی وسیع در محیط طبیعت می‌شود، از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه حادثه و اتفاق ناگواری، با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 775855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.