باید کمک کنیم که تمام دولت‌ها موفق عمل کنند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هر کس چوب لای چرخ دولت منتخب بگذارد، به مردم و کشور خیانت کرده است و باید کمک کنیم که تمام دولت‌ها و به خصوص دولت پزشکیان موفق عمل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه اظهار کرد: مصلحت الهی چنین تعلق گرفت که رئیسی عزیز در میانه راه خدمت الهی صادقانه، عاشقانه و مشتاقانه دعوت حق را لبیک بگوید و به خیل یاران عزیز شهیدش بپیوندد، اما چوب چرخ دولت منتخب گذاشتن خیانت به کشور است، چون قرار است این کشور در تراز اصول نظام و انقلابمان حفظ و به آیندگان تحویل دهیم.

وی افزود: خدا را شاکریم که پایه اقتدار این نظام الهی همه شوک‌های فلج کننده را با تدبیر رهبری عظیم الشان و قوانین مترقی تبدیل به حماسه‌ای جاویدان می‌کند، بنابراین در این بازه زمانی قانونی بدون اینکه هیچ خللی در ارکان مدیریتی کشور و مسیر فعال خدمت رسانی ایجاد شود رئیس دولت چهاردهم را مردم انتخاب کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: هر کس چوب لای چرخ دولت منتخب بگذارد به مردم و کشور خیانت کرده است و ما باید کمک کنیم که تمام دولت‌ها و به خصوص دولت پزشکیان موفق عمل کند چون قرار است این کشور را در همه ابعاد و بالاخص محیط زیست به مسیر ترقی و رشد برای فرزندانمان مناسب‌تر کنیم.

وی با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ادامه داد: خدا را شاکریم که در زمان حکومت صالحان یعنی حکومت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق خدمت داریم و ما این فرصت خدمت‌گذاری را مدیون امام راحل و شهدا و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری هستیم.

سلاجقه افزود: گمشده زمان حاضر اخلاق است و این نظام بر مبنای خون عزیزانی که تمام وجود، پست، مال، مقام و تمام متعلقات دنیا را رها کردند تا برای این آب و خاک جانفشانی کنند، شکل گرفته است، ضرورت دارد اخلاق خمیرمایه تمام تفکرات حرکت‌ها و موضع گیری‌ها باشد.

وی تصریح کرد: همه ما مکلف هستیم برای عاقبت بخیری به دولت منتخب مردم، کمک کنیم و این وظیفه ملی و اسلامی ما است و ما معتقدیم غیر از خدمت به خلق خدا هیچ چیزی به درد دنیا و آخرت ما نمی‌‎خورد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه ما گاهی اوقات بر سر دوراهی‌های اخلاقی می‌مانیم، گفت: من بارها در دولت به این مسئله توجه کردم که خدای نکرده اعتمادی که رئیس جمهور شهید به بنده و هیئت دولت داشتند و برای خدمت به مردم میهن اسلامی ما را انتخاب کردند، یک وقت خدای نکرده در فکر ما چیز دیگری باشد و از آن لحظه به خدا پناه میبرم.

وی تاکید کرد: محیط زیست چتر فراگیری دارد و نگاه ما به منابع طبیعی و محیط زیست باید جامع و کلان نباشد نه اینکه یک رشته، گرایش یا یک گروه سیاسی را به تنهایی محق کسب مسئولیت در این زمینه بدانیم و غیر از این افراد و باند و گروه را غیرخودی و خدای ناکرده غیر محیط زیستی خطاب کنیم.

سلاجقه افزود: در دولت مردمی انقلابی راه و روش و مکتب خوبی در حوزه محیط زیست شکل گرفت و من هیچوقت به یاد ندارم که رئیس جمهور شهید یک بار در مورد یک مسئله و پروژه‌ای به من توصیه‌ای کرده باشد و من افتخار می‌کنم که در این دولت خدمتگذار مردم بودم.

وی گفت: از همه مدیران ستادی و استانی دولت فعلی در سازمان حفاظت محیط زیست خواهش می‌کنم که همانطور که وفق وعده روز اول پیوستن به دولت مسیر سازمان را از سیاست زدگی و سیاست بازی جدا و به مسیر تخصص و عمل به وظایف اصلی با کمک هم سوق دادیم امروز از سیاسی کاری به دور باشند و مجدد تاکید می‌کنیم در قالب هیچ اپوزیسیونی در سازمان قرار نگیرند و به مدیران جدید دولت منتخب به ویژه در حوزه محیط زیست کمک کنند و بگذارید مشکل مردم حل شود.

معاون رئیس جمهور با تقدیر از همکاری مدیران استانی و ستادی در پیشبرد اهداف سازمان در حفاظت از محیط زیست کشور تاکید کرد: در این چند سال رابطه انسان و محیط زیست بهبود پیدا کرد و امیدواریم مدیران بعدی نیز وقت، زمان و انرژی لازم را برای ادامه دادن این روند داشته باشند و در ریل گذاری انجام شده حرکت کنند و تاکید جدی بر جدی گرفتن موضوع حیاتی تغییر اقلیم و تعیین تکلیف کلیه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در راستای کاهش اثرات آن وفق وظایف برنامه هفتم برای مسئولان آینده داریم.

کد خبر 775729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.