شاخص اهدای مستمر خون در کشور طی ۳ ماهه ابتدایی سال جاری به بیش از ۵۵ درصد رسید

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت:شاخص اهدای مستمر خون در سه ماهه سال جاری در کشور بیش از ۵۵ درصد بوده و این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و باید بدانیم اهدای خون یک امر مستمر است، زیرا برخی بیماران به خون و فراورده‌های خونی نیازمند هستند و این نیاز همیشگی است.

آرش محمدحسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شاخص اهدای مستمر خون در سه ماهه سال جاری در کشور بیش از ۵۵ درصد است، اظهار کرد: این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته و باید بدانیم اهدای خون یک امر مستمر است، زیرا برخی بیماران به خون و فراورده‌های خونی نیازمند هستند و این نیاز همیشگی است.

وی با اشاره به عملکرد شبکه ملی خون‌رسانی افزود: مقایسه عملکرد شبکه ملی خون‌رسانی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد و فعالیت این شبکه از ۵۲ هزار و ۵۰۷ واحد خون و فراورده خونی در سال گذشته به ۶۰ هزار و ۸۶۲ واحد خون و فراورده خونی در سال جاری رسیده است.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران درباره عملکرد استان‌ها در شبکه ملی خون‌رسانی گفت: در مدت زمان مذکور استان لرستان بالاترین عملکرد را در شبکه ملی خون‌رسانی نسبت به سایر استان‌ها داشته است.

محمدحسینیان پیرامون آمار اهدای خون مستمر در استان‌های کشور ادامه داد: استان‌های سمنان و یزد با نزدیک به ۶۶ درصد و قم با بیش از ۶۴ درصد بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را ثبت کردند.

وی با اشاره به اهمیت جوان‌سازی جمعیت اهداکنندگان خون با توجه به سالمندی جمعیت و به تبع آن بازنشستگی اهداکنندگان دهه‌های پیشین تصریح کرد: برنامه جذب جوانان به امر انسان‌دوستانه و نجات‌بخش اهدای خون در دستور کار سازمان انتقال خون قرار دارد و اکنون شاخص اهداکنندگان بار اول در کشور بیش از ۱۵ درصد است، امیدواریم با اجرای برنامه‌های در دست اجرا و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، شاهد افزایش این شاخص بین جوانان باشیم.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت: اکنون بیش از ۲۹ درصد اهداکنندگان خون در کشور باسابقه هستند و چندین بار اهدای خون داشته‌اند، لازم است بدانیم در بهار سال جاری استان کهگیلویه و بویراحمد با رشد بیش از ۴۳ درصد در شاخص اهدای خون و فراورده‌های خونی از سایر استان‌ها سبقت گرفته است.

کد خبر 775707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.