از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان کشور تا ارائه ۲۶۶۲ خدمت رایگان مؤسسه معاضدت قضائی

ایمنا از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان کشور، استاد تمام دانشگاهی که جای خالی پدر را برای تازه داماد پر کرد، ابلاغ آیین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی، صعود نوشاد عالمیان به یک شانزدهم نهایی و ارائه ۲۶۶۲ خدمت رایگان مؤسسه معاضدت قضائی به نیازمندان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان کشور می‌رویم، در ادامه نیز خبری درباره استاد تمام دانشگاهی که جای خالی پدر را برای تازه داماد پر کرد مطرح شده است، همچنین ابلاغ آئین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی، صعود مقتدرانه نوشاد عالمیان به یک شانزدهم نهایی و ‏‬ ارائه ۲۶۶۲ خدمت رایگان مؤسسه معاضدت قضائی کانون وکلای دادگستری به نیازمندان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان تشدید می‌شود

فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان تشدید می‌شود

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش‌های شدید اظهار کرد: تا روز دوشنبه، هشتم مرداد، با تشدید فعالیت سامانه بارشی شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: گیلان، مازندران، اردبیل، نیمه شمالی و نیمه شرقی آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، ارتفاعات شمال شرق تهران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و زنجان، تحت تأثیر شرایط جوی مذکور قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: این شرایط جوی روز دوشنبه برای گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان، نیمه غربی خراسان شمالی، ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان مورد انتظار است.

ضیائیان ادامه داد: در این مدت، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، در جاده‌ای کوهستانی و گردنه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از رخداد آسیب، پرهیز از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی باید مدنظر قرار گیرد.

از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان کشور تا ارائه ۲۶۶۲ خدمت رایگان مؤسسه معاضدت قضائی

استاد تمام دانشگاهی که جای خالی پدر را برای تازه داماد پر کرد

محمدصادق حاتمی‌پور، استاد تمام رشته مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان که دانشجویان روی کمک‌های او حساب می‌کنند و به علت تعامل مؤثرش او را همچون پدر خود می‌دانند، او که در اردوها دانشجویی مشارکت فعال دارد و برای ازدواج دانشجویانش تلاش‌هایی کرده و در راه آموزش، تعلیم و تربیت آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

سیدعرفان موسوی که یکی از دانشجویان استاد حاتمی‌پور بوده است با بیان خاطره‌ای از او این چنین می‌گوید: زمانی تصمیم به امر ازدواج گرفتم و با افراد مختلفی صحبت کردم که برای خواستگاری کمکم کنند، اما هر کدام مشغله‌های خود را داشتند و ناچار دست رد به سینه‌ام زدند، اما به سراغ استاد حاتمی‌پور که رفتم بدون تعلل موافقت و همراهی کرد و از هیچ تلاشی دریغ نکرد تا شرایط ازدواجم را فراهم کرد.

حاتمی‌پور در ادامه صحبت‌هایش درباره فراهم کردن زمینه ازدواج دانشجویانش می‌گوید: دو دانشجو به دلیل مخالفت خانواده با ازدواج آن‌ها با شرایط سختی مواجه بودند، به همین سبب از من درخواست کردند واسطه این امر شوم و با خانواده‌های آن‌ها صحبت کنم و همچنان برای تسهیل امر ازدواج با دانشجویان بسیاری همراهی داشته و دارم.

وی ادامه می‌دهد: باید با دانشجویان ارتباط و تعامل دوستانه‌ای داشته باشیم، جوان‌تر که بودم در خوابگاه دانشجویان می‌خوابیدم و با آن‌ها غذا می‌خوردم تا علاوه بر ارتباط دوستانه با آن‌ها بتوانم شرایط زندگی و چالش‌های آن‌ها را بهتر درک کنم، این فعالیت‌ها موجب روئیدن جوانه امید و شادابی در دل دانشجویان خواهد شد و باعث می‌شود که دانشجویان به استاد خود اعتماد بیشتری داشته باشند و این‌گونه استاد نیز می‌تواند تأثیر بیشتر و تعامل بهتری با دانشجویان خود داشته باشد.

آیین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی ابلاغ شد

آئین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی ابلاغ شد

از فعالیت‌های مهم دولت سیزدهم، استقرار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است که توانسته در این مدت علاوه بر تصویب آئین‌نامه‌های مختلف، وضعیت کودکستان‌ها را مبتنی بر استانداردها و راهبردهای اساسنامه این سازمان به خوبی ساماندهی کند.

یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این سازمان، آئین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی است که به عنوان اولین سند رسمی جمهوری اسلامی ایران در اوان کودکی، زمینه انجام مطلوب وظایف سازمان تعلیم و تربیت کودک را فراهم خواهد کرد؛ این آئین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی، سیزدهم تیر سال جاری به تصویب هیئت دولت رسید.

صعود مقتدرانه نوشاد عالمیان به یک شانزدهم نهایی

صعود مقتدرانه نوشاد عالمیان به یک شانزدهم نهایی

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک سی‌ودوم نهایی تنیس روی میز المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نوشاد عالمیان از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران به مصاف اولایده اومویاتو از نیجریه رفت.

نماینده کشورمان در ست اول مسابقه با نتیجه ۱۱ بر پنج مغلوب حریف خود شد، اما در ست دوم با نتیجه ۱۱ بر شش رقیب خود را از پیش‌رو برداشت؛ عالمیان در ست سوم مقتدرانه با نتیجه ۱۱ بر چهار حریف خود را متوقف کرد و ست چهارم این تقابل با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به سود عالمیان به پایان رسید.

نماینده کشورمان در ست پنجم با نتیجه ۱۱ بر هشت نیز موفق شد حریف خود را متوقف کند و در نهایت با نتیجه چهار بر یک پیروز این جدال شد تا مجوز صعود به مرحله بعد را دریافت کند؛ عالمیان در مرحله بعد باید مقابل هاریموتو نماینده چین تایپه قرار بگیرد.

ارائه ۲۶۶۲ خدمت رایگان موسسه معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری به نیازمندان

ارائه ۲۶۶۲ خدمت رایگان مؤسسه معاضدت قضائی کانون وکلای دادگستری به نیازمندان

مؤسسه معاضدت قضائی یکی از زیرمجموعه‌های کانون وکلای دادگستری است که وظیفه آن ارائه خدمات وکالتی و مشاوره حقوقی رایگان به افراد نیازمندی است که توانایی پرداخت حق‌الوکاله وکیل دادگستری را ندارند؛ این مؤسسه که بدون دریافت بودجه دولتی و توسط وکلای دادگستری اداره می‌شود، از سال ۱۳۱۵ و هم‌زمان با تصویب قانون وکالت صورت قانونی به خود گرفته و در حال فعالیت می‌باشد.

مؤسسه معاضدت قضائی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان نیز به عنوان وظیفه ذاتی خود و در جهت تحقق عدالت قضائی و حمایت از حقوق اساسی مردم، همه روزه با ارائه خدمات حقوقی رایگان میزبان مراجعین می‌باشد.

بر اساس آمار سه ماهه نخست سال جاری که از سوی این مؤسسه اعلام شده، تعداد ۱۵۶ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی در فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۳۵۸ مورد در اردیبهشت و تعداد ۳۸۸ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی در خرداد به وکلای دادگستری استان اصفهان ارجاع شده است.

به غیر از پرونده‌های مذکور در سه ماهه نخست سال جاری به طور مجموع ۲۶۶۲ مورد مشاوره حقوقی رایگان به مراجعه‌کنندگان در ساختمان مرکزی مؤسسه معاضدت، دادگستری اصفهان، زندان مرکزی، نسوان و اصلاح و تربیت ارائه شده است.

کد خبر 775683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.