اتوبوس‌ها هم در تابستان داغ نفس کم‌ می‌آورند

گرمای هوای شهر اصفهان به‌ویژه در روزهای داغ مرداد همه را به‌نوعی کلافه کرده است، به‌ویژه زمانی که انبوهی از شهروندان در اتوبوس‌های شهر حتی نفس‌های‌شان به هم نزدیک است؛ مسافران حداقل انتظاری که دارند کولردار بودن اتوبوس‌ها و دیر نرسیدن آن‌ها به ایستگاه است تا از شدت کلافگی‌شان بکاهد...

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این روزها شدت گرمای هوا بسیار سرسام‌آور است؛ حالا تصور کنید که بخواهید برای رسیدن به مقصدتان مدتی در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر بمانید و پس از رسیدن اتوبوس، وسیله حمل‌ونقلی بدون کولر و شلوغ را هم تحمل کنید، اما در شهر اصفهان این تمام ماجرا نیست، چراکه از مجموع ۸۴۰ دستگاه اتوبوس فعال در خطوط اتوبوسرانی این شهر، تنها ۱۵۰ اتوبوس کولر ندارد.

با توجه به اینکه از گوشه و کنار شهر خبرهایی مبنی‌بر نارضایتی برخی شهروندان از وضعیت اتوبوس‌های شهر اصفهان رسیده بود، سوژه این هفته را بررسی شرایط این ناوگان قرار دادیم و در سه مرحله مراجعه به اتوبوس‌ها و شرکت واحد اتوبوسرانی که یک روز آن به‌دلیل شدت گرمای هوا تعطیل شده بود، گزارش را نهایی کردیم.

ابتدا به پایانه باقوشخانه رفتیم؛ جایی که مبدا چندین خط اتوبوس‌های شهر اصفهان است، از حصه گرفته تا فلاطوری، ملک‌شهر، ارزنان، میدان انقلاب، میدان ارتش و حتی خط یک بی‌آرتی.

می‌خواستیم وارد اتوبوس خط حصه شویم که چند نفر کودک با خوشحالی از اتوبوس خارج شدند، تعدادی از آن‌ها فرم مدرسه بر تن داشتند، آن هم در روزهایی که خبری از کلاس و مدرسه نیست و این پوشش برایمان جالب بود.

اتوبوس‌ها هم در تابستان داغ نفس کم‌ می‌آورند

صورت آن‌ها خیس عرق بود، اما می‌خندید و می‌پرسیدند «قراره از ما فیلم بگیرین؟ گزارشتون کانال چند تلویزیون پخش میشه؟ خانوم اجازه! میشه از ما هم سوال بپرسین تا فیلممون پخش بشه؟»

ناراحت از سیمای آن‌ها که رنگ تیره به خود گرفته بود، گفتم «اومدیم بپرسیم اتوبوس‌هایی که سوار شدین خوبه یا نه؟»

یکی از آن‌ها پاسخ داد «اتوبوس‌های حصه خیلی صدا میده، گرمه، کولر نداره، دیر به دیر میاد»؛ دیگری نگاهی کرد و گفت «خانوم! بازم خداروشکر برامون اتوبوس گذاشتن می‌تونیم از اونجا تا اینجا بیایم و برگردیم، قبلاً همینم نداشتیم.»

چند نفر از کودکان هم با تکان دادن سر حرف‌های دوستانشان را تأیید کردند و از آن‌ها خواستند سوار اتوبوس شوند تا تصویرشان در فیلم و گزارش باشد.

اتوبوس‌ها هم در تابستان داغ نفس کم‌ می‌آورند

همراه با فیلمبردار وارد اتوبوس شدیم، یک اتوبوس داغ که خودمان هم به محض ورود نفس‌مان تنگ شد و رغبتی برای ماندن در آن نداشتیم. با این حال از چند نفر خانم که در اتوبوس نشسته بودند درباره وضعیت اتوبوس‌های این خط سوال کردیم.

«خانوم من فقط ازتون میخوام صدای ما رو به گوش مسئولین برسونین؛ توی این شهر اتوبوس‌های خوب هست، منم سوار اون‌ها شدم، اما اتوبوس‌هایی که برای حصه و ارزنان گذاشتن، مثل تابوت داغ می‌مونه. اصلاً کولر نداره. گاهی به این فکر می‌کنم که ما بعد از چند تا ایستگاه پیاده می‌شیم، اما راننده واقعاً خیلی اذیت میشه…»

«وقتی می‌رسیم خونه‌هامون، لباس‌هامون خیسه، اعصاب‌هامون خورده، کلافه‌ایم. کاش چند تا از این اتوبوس‌هایی که خریدند رو بذارن برای خط حصه. مردم دارن اذیت می‌شن، تو رو خدا به دادشون برسید. اگه واقعاً پول ندارند از دولت کمک بگیرن.»

این‌ها بخشی از صحبت مسافران اتوبوس خط حصه است؛ اینجا راننده اتوبوس هم گلایه‌مند بود «من درِ جلوی اتوبوس و همه پنجره‌ها را بازگذاشتم، آخه اتوبوس کولر نداره، پیره و برای اینکه گرما برای مردم قابل تحمل‌تر باشه، مجبور شدم درِ جلوی اتوبوس رو هم باز کنم تا باد گردش داشته باشه؛ روزی نیست که ما با مردم به‌خاطر گرمای هوا و تأخیر رسیدن اتوبوس درگیر نشیم، از همون اول از مردم حرف‌شنوی داریم تا وقتی که ساعت کاری‌مون تموم میشه. بیشتر وقت‌ها یک گوشمون رو در می‌کنیم و گوش دیگه‌مون رو دروازه، اما صبر و تحمل ما هم اندازه‌ای داره. گاهی خودمون از کوره درمی‌ریم؛ نمی‌دونم چرا مسافر فکر می‌کنه ما باهاشون لجبازی می‌کنیم، در صورتی که اصلاً این‌طور نیست؛ اتوبوس مال دولته و ما هم خدمتگرار مردم، پس نداشتن کولر اتوبوس تقصیر ما نیست. بعضی مردم اعتراض خودشون به وضعیت فعلی رو با نزدن کارت نشون میدند یا به ۱۳۷ زنگ میزنن و گزارش غلط درباره رفتار راننده میدند، چون می‌بینند توجه زیادی به خطوط حاشیه شهر نمی‌شه و این اصلاً خوب نیست!»

اتوبوس‌ها هم در تابستان داغ نفس کم‌ می‌آورند

وقتی از اتوبوس بیرون آمدیم، خانمی از اتوبوس کناری بیرون آمد و گفت: «اومدم تا بهتون بگم من بیشتر از اتوبوس‌های فلاطوری استفاده می‌کنم، اما تعدادشون کمه، کولر هم ندارن. میخوام صدای منو به گوش مسئولین برسونین تا وضعیت رو درست کنن.»

بعد از شنیدن حرف چند مسافر، به سمت مبدا خط یک بی‌آرتی حرکت کردیم؛ اتوبوس‌های سفید و قرمز با ظاهری بسیار تمیز به‌خط شده‌بودند تا مسافران را تا مقصد دروازه شیراز و در ادامه تا پل زندان برسانند؛ وارد یکی از اتوبوس‌ها شدیم، اتوبوسی تمیز و خنک با مسافرانی که دو به دو با هم مشغول صحبت و خوش و بش بودند.

یکی از مسافران این اتوبوس گفت: «این خط خیلی وضعیت خوبی داره، می‌تونیم روی ساعتی که باید سرکار باشیم حساب کنیم، چون اتوبوس‌ها زودبهزود حرکت می‌کنن. توی این خط تموم اتوبوس‌ها کولر دارن و راننده‌هاشونم آدم‌های خوش اخلاقی هستن. خلاصه اینکه من خیلی راضی‌ام و امیدوارم روزی برسه که اتوبوسرانی شهرمون اونقدر از نظر مالی به توانایی برسه که توی همه جای شهر اتوبوس‌های تازه نفس ببینیم.»

«راضی کردن مردم برای مسئولین واجبه، مردم هم خواسته زیادی ندارند. الان توی اتوبوس‌های این خط از هر کی سوال کنی از وضعیت راضی هستی یا نه؟، قطعاً جوابشون مثبته و مسافرا حس بدی ندارن، چون هم اتوبوس‌ها زودبه‌زود حرکت می‌کنه، هم تمیزه و هم کولر داره. ما هم از مسئولین تشکر می‌کنیم و بخاطر این نوع سرویس ۲ دهی بهشون دست مریزاد میگیم. من وقتی از اتوبوس‌های خط‌های دیگه استفاده می‌کنم که شرایط خوبی نسبت به بی‌آرتی ندارن، واقعاً ناراحت میشم…» این‌ها صحبت مرد میان‌سالی بود که روی یکی از صندلی‌های اتوبوس نشسته بود.

اتوبوس‌ها هم در تابستان داغ نفس کم‌ می‌آورند

مسافر دیگری که در این روزهای گرم سال استفاده از اتوبوس را برای جابه‌جایی خود در شهر انتخاب کرده بود، گفت: «من کارم جوریه که روزانه ۴ بار از اتوبوس استفاده می‌کنم، خداروشکر تعداد زیادی از اتوبوس‌ها خوبه و کولر داره؛ من اگه بخوام همین مسیرها رو با ماشین برم، هر روز باید حداقل ۲۰۰ هزار تومن خرج کنم، اما با اتوبوس روزی ۲۵ هزارتومان هزینه می‌کنم.»

مرد میان‌سالی که در مسیر رفتن به محل کار بود، اظهار کرد: «اتوبوس‌ها کولر داره، اما جوابگوی شدت زیاد گرمای هوا نیست، قبلاً تابستون که می‌شد خیلی اذیت بودیم، اما حالا هم کیفیت اتوبوس‌ها خوب شده و هم راننده‌ها خیلی خوش برخورد شدند. راستی یادم رفت بگم که تعداد اتوبوس‌ها هم خوب شده و دیر به دیر نمیرسن به ایستگاه.»

یکی دیگر از مسافران اتوبوس گفت: «قبل از هر چیزی باید از اتوبوسرانی اصفهان تشکر کنم که محیط خوبی توی اتوبوس‌ها ایجاد کردند، هم اتوبوس‌ها زودبه‌زود میان و هم سرعتشون خوبه؛ اگه بد بود سوار اتوبوس نمی‌شدم.»

در ادامه سوار اتوبوسی شدیم که به مقصد میدان ارتش حرکت می‌کرد؛ هرچند این اتوبوس کولر داشت، اما یکی از مسافران گفت: «شانس آوردم که امروز کولر اتوبوس این خط روشن شده… تحمل این گرما برای مردم به‌ویژه خانم‌ها خیلی سخته. اگه مشکل کولر اتوبوس‌ها و بیشتر شدن تعدادشون حل بشه، ما دیگه هیچ خواسته‌ای نداریم.»

ایستگاه میدان امام حسین (ع) از اتوبوس پیاده شدیم تا نظر مسافرانی که در ایستگاه منتظر اتوبوس بودند را جویا شویم؛ شدت گرمای هوا به‌قدری بود که در ایستگاه اتوبوس یکی با مقوایی در دست، دیگری با تکان دادن مقنعه و نوجوانی با ریختن آب روی سرش سعی می‌کرد از شدت گرما بکاهد.

اتوبوس‌ها هم در تابستان داغ نفس کم‌ می‌آورند

یکی از مسافران که می‌گفت حدود نیم ساعتی در ایستگاه اتوبوس منتظر ایستاده است، اظهار کرد: «بیشتر خط‌های اتوبوس به ویژه ۲۴ و ۹۲ سرویس‌دهی خویی ندارن؛ به نظر من اتوبوس‌های بی‌آرتی فقط اتوبوس‌های خوب و قابل تعریفی هستند و بقیه‌شون یکی در میون زیاد تعریفی ندارند. یه سری‌شون خیلی صدا میدن یا کثیفن که وجهه خوبی برای شهرمون که آوازه جهانی داره، اصلاً نداره.»

دیگری سری تکان داد و گفت: «واسه تابستون بعضی‌هاشون کولر ندارن یا دارن اما راننده روشن نمی‌کنه و نظارتی هم‌روی این قضیه نیست، اما اگه کسی کارت نزنه، راننده بهش ایراد می‌گیره.

خانمی که همراه با فرزند خود در ایستگاه منتظر آمدن اتوبوس بود، اظهار کرد: «حدود ۲۰ دقیقه هست اینجا منتظرم و میخوام برم کاوه، خط ۱۶ خیلی مسافر داره اما اتوبوس‌های کمی برای آن گذاشتند. اتوبوس‌ها هم کولر ندارد. سوار اتوبوس‌های خط ۹۱ که از صفه میره به سمت ملک شهر میره هم شدم، اما چند تا اتوبوس بدون کولر داره. شنیدیم که مسئولان گفتند ۷۰ درصد اتوبوس‌ها کولر داره، اما سوارشدن به ۳۰ درصد اتوبوسی که کولر نداره توی این شرایط هوا خیلی برای مردم آزاردهنده‌س.»

در همین لحظه پیرمرد دوچرخه سواری با صدای بلند گفت: «بهشون بگید این باجه‌های بلیت، پول نقد میاریم قبول کنن و کارت اتوبوسمون رو شارژ کنن، الان فقط کارت بانکی قبول می‌کنن که منم ندارم.»

هوا گرمای عجیبی داشت و تحمل گرمای آن بسیار سخت شده بود، به همین دلیل به محض اینکه اتوبوس قرمز رنگ وارد ایستگاه شد، سوار شدیم؛ خنکای اتوبوس از شدت خستگی‌مان کم کرد.

جلو رفتیم و بعد از خداقوت به راننده اتوبوس، نظر او را درباره وضعیت اتوبوس‌ها سوال کردیم. او گفت: «اتوبوس‌های شهر تا حد امکان به‌کارگیری می‌شن، اما تعدادی اتوبوس اسکانیای نو در پایانه مهرابی داریم که خرابه و نیاز به بورد داره، اما قطعه نیست. مسئولان اتوبوسرانی برای خرید قطعه‌هایی که هر کدام ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز داره، تلاش می‌کنن. همه‌ی دغدغه ما اینه که مردم راضی باشن»

یکی از مسافران این اتوبوس که خود را کارمند یکی از ادارات اصفهان معرفی کرد، معتقد بود: «اتوبوس‌های شهری باید سه شاخص باید داشته باشد که کلاً فراهم نیست، از جمله امکانات و تجهیزات و فضای مناسب، رفتار و برخورد استاندارد رانندگان و در نهایت رفتار مسافران که از اتوبوس بهره می‌برند و باید روی سه بخش کار کرد!»

اتوبوس‌ها هم در تابستان داغ نفس کم‌ می‌آورند

مطالبه شهروندان به‌حق است؛ اتوبوس‌ها باید شرایط مناسبی داشته باشد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: اتوبوس‌هایی که در حال حاضر در سطح این کلان‌شهر تردد می‌کند، به دو دسته تقسیم می‌شود، نخست اتوبوس‌هایی که قدیمی‌تر، دارای عمر طولانی‌تر و بدون کولر است که بیشتر در خطوط اطراف شهر با توجه به تراکم جمعیت کمتر تردد می‌کند و دوم اتوبوس‌های کولرداری است که سال‌های تولید آن‌ها به سال‌های اخیر بازمی‌گردد و ضمن وضعیت ظاهری خوب، دارای کولر است.

وی می‌افزاید: تعدادی از اتوبوس‌های کولردار نیز با مشکل تأمین گاز کولر مواجه است، همان اتوبوس‌هایی که در سال‌های گذشته گاهی با بحران مواجه می‌شد، زیرا گاز این کولرها با توجه به مصرف بالا نیاز به تعمیر مستمر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: شهروندی که می‌خواهد با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی سفرهای درون شهری خود را انجام دهد، حق دارد در زمستان از گرمایش و در تابستان از سرمایش مناسب برخوردار شود و اتوبوس‌های قدیمی باید به مرور از رده خارج و اتوبوس‌های نو جایگزین آن‌ها شود.

اصل مطالبه شهروندان به‌حق است و شهرداری و اتوبوسرانی باید اهتمام جدی داشته باشد که حداقل گاز کولر اتوبوس‌های مجهز به کولر تأمین و رفاه مسافران برقرار شود

نورصالحی تاکید می‌کند: اصل مطالبه شهروندان به‌حق است و شهرداری و اتوبوسرانی باید اهتمام جدی داشته باشد که حداقل گاز کولر اتوبوس‌های مجهز به کولر تأمین و رفاه مسافران برقرار شود و علاوه‌بر آن اتوبوس‌های خطوط حاشیه و حومه نیز باید شرایط مناسبی داشته باشد.

وی اظهار می‌کند: امیدوارم با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به مرور این مشکلات کاهش پیدا کند و به صفر برسد و ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مناسبی داشته باشد.

اتوبوس‌ها هم در تابستان داغ نفس کم‌ می‌آورند

‏‬بهره‌گیری از دانش‌بنیان‌ها برای تجهیز اتوبوس‌ها به کولر

داوود بحیرایی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: از ۸۱۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح این کلان‌شهر، ۳۰ اتوبوس به‌دلیل خرابی‌های مکرر از خطوط خارج شده است تا پس از انجام تعمیرات لازم روی کولر آن‌ها، به خطوط بازگردد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸۴۰ دستگاه اتوبوس، مدل ۱۵۰ اتوبوس بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ است که سرویس سرمایشی ندارد، می‌افزاید: در دوره‌های قبل پیگیری‌هایی برای تجهیز آن‌ها به سیستم سرمایش انجام شده است، اما هفته گذشته مکاتبه‌ای توسط معاون برنامه‌ریزی شهردار اصفهان با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان راهکارها و ایده‌های خود را برای تجهیز این اتوبوس‌ها ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نهایت همکاری را در زمینه خدمت‌رسانی اتوبوسرانی به مردم را داشته‌اند، ادامه می‌دهد: تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری خریداری کرده‌ایم، اما هنوز استانداردهای آن دریافت نشده است و به نوعی شرکت سازنده در تحویل اتوبوس‌ها بدقولی می‌کند، البته شنیده‌ها حاکی است استاندارد آن‌ها تا دو هفته آینده دریافت می‌شود.

بحیرایی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان دو سال پیش ۱۴۶ دستگاه اتوبوس خریداری و مبالغ آن‌ها را پرداخت کرده است، اما هنوز تحویل داده نشده است. اظهار می‌کند: به‌تازگی وزارت کشور در نامه‌ای اعلام کرده است که امکان تحویل این اتوبوس‌ها را ندارد و در صورت تمایل می‌توانیم به جای آن‌ها مینی‌بوس تحویل بگیریم، اما مینی‌بوس برای جابه‌جایی شهروندان در سطح شهر کارایی لازم را ندارد.

به‌زودی قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد و به خطوط اتوبوسرانی شهر تزریق می‌شود

وی خاطرنشان می‌کند: به‌زودی قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی منعقد و به خطوط اتوبوسرانی شهر تزریق می‌شود، اما نکته حائز اهمیت این است که در مجموع اگر بدقولی ۱۴۶ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاهی که قرارداد آن را آبان سال گذشته امضا کردیم، صورت نمی‌گرفت، خطوط بی‌آرتی اتوبوس‌های مورد نیاز و به تعدادی کافی را داشت و سرفاصله زمانی حرکت آن‌ها کمتر می‌شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بحیرایی با بیان اینکه بخش خصوصی حدود ۹۵ دستگاه اتوبوس مجهز به کولر در اختیار دارد، تصریح می‌کند: گاهی اتوبوس‌های بخش دولتی هنگام سرویس‌دهی به مسافران در خطوط، دچار نقص فنی یا کولر آن‌ها خراب می‌شود که بی‌شک بعد از بازگشت این اتوبوس‌ها به توقف‌گاه، اکیپ تعمیر کولر به‌طور ضربتی اقدام به تعمیر آن‌ها می‌کند.

بحیرایی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها در شهر اصفهان خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر سرفاصله زمانی حرکت اتوبوس‌ها حدود ۲۴ دقیقه است و سرویس‌دهی به‌موقع انجام می‌شود.

وی می‌گوید: در حال حاضر وضعیت گرمای هوا به‌گونه‌ای است که حتماً باید کولر اتوبوس روشن باشد، بنابراین درخواست می‌کنیم شهروندانی که برای حمل‌ونقل درون شهری خود از اتوبوس استفاده می‌کنند، در صورت مشاهده هر گونه مشکل، کد اتوبوس را به سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند تا پس از بررسی پیام‌ها و انجام هماهنگی با معاونت فنی سازمان اتوبوسرانی، رفع مشکل توسط واحد تعمیر سیار در اسرع زمان انجام شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت میدل‌باس‌های خریداری شده می‌افزاید: از مجموع ۵۳ دستگاه میدل‌باس خریداری شده، ۳۷ دستگاه به‌دلیل نبود قطعات متوقف شده است؛ در این راستا تاکنون سه مرتبه به دفتر کارخانه سازنده مراجعه شده است و هر بار مسئولان شرکت عقاب افشان اعلام کرده‌اند قطعات مربوطه خریداری شده است، اما در گمرک مانده و ترخیص نمی‌شود.

بحیرایی می‌افزاید: وقتی علت را جویا می‌شویم، اعلام می‌شود با توجه به اینکه قطعات نمونه مشابه داخلی تولید داخلی داریم، ترخیص صورت نمی‌گیرد؛ حتی وقتی برای استفاده از قطعات داخلی اقدام می‌کنیم، درمی‌یابیم که شرکت تولیدکننده تاکید دارد چنانچه قطعات غیراصلی کارخانه روی میدل‌باس‌ها نصب شود، از گارانتی خارج می‌شود که امیدواریم هرچه زودتر مشکل رفع شود.

وی خاطرنشان می‌کند: با مکاتبات و پیگیری‌های متعدد انجام شده، به تازگی اعلام شد که قطعات میدل‌باس‌ها از گمرک ترخیص شده است، بنابراین همچنان پیگیر هستیم تا میدل‌باس‌ها در خطوط به‌کار گرفته شود.

به گزارش ایمنا، ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری، تعداد ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان حدود ۶۵۰ دستگاه با میانگین عمر ۹ سال بود، از این‌رو مدیریت شهری تمام تلاش خود را در راستای بهبود کیفی و کمی اتوبوس‌های شهر به‌کار بست و با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر تعداد ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان به ۸۴۰ دستگاه رسیده است.

سال جاری نیز از مجموع بودجه ۳۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ۱۲ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان معادل ۴۱ درصد بودجه را به خود اختصاص داده که بیانگر دغدغه‌مندی شهرداری و شورای شهر اصفهان برای تقویت و پویایی حمل‌ونقل عمومی شهر و در نهایت افزایش جلب رضایت شهروندان است.

تردد روزانه ۴۰۰ هزار سفر شهری شهروندان این کلان‌شهر با اتوبوس بیش از هر چیز مسئولان حوزه حمل‌ونقل را بر آن می‌دارد که به موضوعات مهمی همچون خرید و وارد کردن اتوبوس‌های نو با تجهیزات کامل در سطح شهر توجه داشته باشند تا مسافران و رانندگان به واسطه نبود امکانات دچار کلافگی نشوند.

گزارش از: راضیه کشاورز

کد خبر 775674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند اصفهانی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    مسیولین تو رو خدا به وضعیت اتوبوس‌ های زینبیه و حصه و ارزنون و فلاطوری رسیدگی کنند. ما داریم خیلی اذیت میشیم
  • یک اصفهانی م IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    اتوبوس خوب میخوای باید فقط بری بی آر تی. بقیه حرف هاشون شعاره
  • مخاطب خوددون IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    خرماپزونه س آ ما داریم توی این اتوبوسای داغ ذوب میشیم
  • مسافر هر روز اووبوی ها IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    امیدوارم با این گزارش خوبی که تهیه شده شرایط اتوبوس‌های شهرمون بهتر بشه
  • احمدآقا هستم IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
    0 0
    یکی باید به داد راننده ها برسه خانم خبرنگاری که اومد باقوشخونه؛ بهشون گفتیم جقدر داریم توی این اتوبوس های بی کولر سختی می کشیم
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    0 0
    گوش مسئولین اتوبوسرانی و 137 یکیش دره و یکیش دروازه بعضی اتوبوس ها کولر نداره و همین اتوبوس ها پنجره های کوچکی داره که تعدادشون هم سه الی چهار عدد است و مثل قدیمی ها پنجره بزرگ ندارند بدبخت راننده که باید هشت ساعت این وضع را تحمل کند و حقوقشان هم کم است.