منابع مالی لازم برای قطار شهری اهواز تامین شده است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به بودجه شش همتی قطار شهری اهواز گفت: منابع مالی لازم برای پیشبرد این پروژه پیش‌بینی شده است و فاز یک و دو آن به طول ۱۱.۵ کیلومتر طی دو سال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان سیاوش محمودی امروز _شنبه ششم مرداد_ در حاشیه افتتاح پروژه قطار شهری اهواز در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: دولت ۲۴ همت اوراق مشارکت برای قطار شهری کلانشهرها اختصاص داده است، برای تضمین اجرای پروژه‌ی قطار شهری اهواز در شورای شهر اهواز مصوب کردیم از این محل شهرداری اهواز درخواست ۴ همت از دولت را داشته باشد.

وی افزود: ۵۰ درصد این مبلغ را شهرداری و ۵۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند؛ یک همت هم از محل انتشار اوراق برای این پروژه پیش‌بینی شده است، در مجموع ۵ هزار میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: فاز یک و دوم با ۶ همت اجرا می‌شود که برای پرداخت سهم شهرداری از اوراق مشارکت املاکی در نظر گرفته شده تا به سازمان قطار شهری تحویل دهیم و از محل فروش این املاک سهم شهرداری تأمین شود.

محمودی تاکید کرد: شرکت شمس عمران از شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع است که در حال حاضر در قطار شهری اصفهان و شیراز فعال است، امیدواریم شهرداری هم سهم خود از ارواق مشارکت را پرداخت کند و هم سهم اوراق مشارکت از دولت را به خوبی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه برای بخشی از قطار شهری اهواز از فرودگاه تا میدان دانشگاه است که در ۱۸ تا ۲۰ ماه تکمیل می‌شود، اضافه کرد: بخشی از املاک پارکینگ طالقانی در حال رسیدن به محل نهایی هستند از این محل مبالغی به پروژه تزریق می‌شود، امیدوارم با این پیش‌بینی‌ها پروژه از نظر فنی مشکلی نداشته باشد و با سرعت ادامه پیدا کند.

کد خبر 775611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.