۱۹ هکتار از مراتع، مزارع گندم و بادام شهرهای اصفهان سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با افزایش گرما و عامل انسانی، امروز حدود ۱۹ هکتار ازمزارع گندم، بادام و مراتع شهرهای اصفهان در آتش سوخت.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره وقوع حریق ساعت ۱۲ ظهر امروز در ۱۵ هکتار از مزارع گندم و بادام و مراتع مهرپهن شهر کمه واقع در بخش پادنای وسطی شهرستان سمیرم، اظهار کرد: این میزان آتش، پس از سه ساعت تلاش عوامل محلی، شهرداری نیروهای مردمی و آتش نشانی حریق مهار شد.

وی افزود: بر اثر این حادثه ۶ هکتار از مزارع گندم، ۵ هکتار مزارع بادام و ۴ هکتار از مراتع منطقه در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: علت حادثه افزایش دما و عوامل انسانی ارزیابی شد که به دلیل وزش تندباد حریق گسترش یافت.

وی ادامه داد: همچنین وقوع حریق در یک هکتار از مراتع روستای بادجان شهرستان فریدن طی ظهر امروز با تلاش نیروهای محلی و عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی منطقه مهار و کنترل شد.

شیشه فروش گفت: روز گذشته هم به علت شدت گرما حریق رخ داده در ۳ هکتار از مراتع روستای بسینان شهرستان بویین میاندشت مهار شد.

وی افزود: علت تمام حوادث فوق عوامل انسانی اعلام شد که با توجه به افزایش دما و وزش تند باد گسترش یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما، افزایش سه تا چهار درجه‌ای دما، استقرار الگوی گرم تابستانی و وزش بادهای گرم در توسعه و گسترش حریق در مراتع اثرگذار است.

وی بیان کرد: به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود، گردشگران، مسافران، مرتع‌داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رهاسازی ته سیگار، کبریت، اشیا صیقلی، بطری‌های آب معدنی، کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری شود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد را به یگان حفاظت از منابع طبیعی تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسئولان محلی اطلاع‌رسانی و برای کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

کد خبر 775600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.